Fotbollsdags

Juni
Emil har fått nya fotbollsskor, och ville genast inviga dem efter att han kommit hem från mormor. Sagt och gjort, det var bara att dra på sig skorna (halsfluss eller inte) och följa med till fotbollsplanen. Juni gick först.
Klöver
Vi gick bakom husen och ut på fotbollsplan som vimlade av kvällsljus och blommor.
Spark
Emil sköt och sköt.
Emil
Inte förrän pappa sparkade bort bollen och han fick springa ner i skogen, kom vi på att klockan var mycket, trots semester, och knatade hemåt igen.
Juni sparkar fotboll
Men först fick Juni prova på att sparka några tåpajare. Det var mycket roligt.
Hej Juni
Och så såg bilderna ut första gången jag provade mitt nya objektiv, som jag fick på min födelsedag. Lite svårt att sätta skärpan, men det ska jag snart komma underfund med.

Vad tycker du?