Worldwide Photowalk Oslo

Scott Kelby. Vilken man! Han har skrivit många fotoböcker som säkert har hjälpt många entusiastiska fotografer att bli bättre på att fotografera. Jag är inte en av dem. Tyvärr har jag inte köpt hans böcker, även om de står högst upp på min önskelista. En vacker dag tar jag mig i kragen och införskaffar dem. Om inte… hrm, någon vänlig själ köper dem till mig. (Här skulle jag ha en bild med stora hundögon, vänligen se lite längre upp i blogginlägget.)

Nu anordnar han för femte året i rad Worldwide Photowalk, en tretimmars tur för allt från professionella fotografer till glada amatörer som mig själv, där vi går tillsammans och fotograferar vår stad, för att sedan gå på cafè eller restaurang och knyta bekantskaper.

Jag anmälde mig direkt! Så nu ska jag tillsammans med Oslos bästa fotografer ge mig ut i kylan den 13 oktober och suga i mig all kunskap de väljer att dela med sig samtidigt som jag gör det jag tycker om mest (förutom att mysa med min hyperaktiva son då).

Meld dere på, Oslobor. Dette blir hyggelig.

16 reaktioner på ”Worldwide Photowalk Oslo

  1. Åh vad skojigt med en fotopromenad med massor andra fotografer. Ska bli roligt att se dina bilder därifrån sedan!

    Söt vovve! Jag tycker inte alls att det är för mycket luft ovanför..det känns skönt att det inte är för trångt. Däremot är det för lite luft på vänster sida. Du kan göra två saker. Antingen beskära bilden så den blir lika tajt vid båda öronen eller också ta om/klona in mera miljö på vänster sida så det finns lite luft där också! Jag skulle nog också beskära bort tassarna helt och hållet så bara bröstet kom med. För ibland kan det tolkas som att man helt enkelt missat tassarna och då är det bättre att göra en tajtare beskärning så att det syns att det är medvetet. I övrigt är bilden superfin, underbara färger och perfekt kontakt med den söta vovven! :O)

    Jag önskar dig en trevlig helg!

  2. Oj, vad kul det låter!! Jag kan tyvärr inte den 13 oktober, annars hade jag gärna gått med!
    Apropå färganalys – det var genom Folkuniversitetet och inte så fasligt dyrt! Vet inte om de fortfarande kör den, men värt att kolla upp.

    God helg!

  3. Har fått ändrade planer i morgon och är på Idrettens hus på Ekeberg mellan 11 och 15-16.00 om det är enklare för dig så går det fint för mig att ta med böckerna då.

Vad tycker du?