Stardust

Jag vill tipsa om en film som jag sett säkert tio gånger sedan den kom ut i 2007. Filmen heter Stardust, och handlar om en ung man som är så otroligt kär i den vackraste flickan i byn (som inte är speciellt imponerad över någonting) att han lovar att hämta en fallen stjärna. Stjärnan är en vacker stjärna, som antar en mänsklig form när hon kraschat på jorden.

Alla printscreens är tagna av mig. Förlåt för den dåliga kvaliteten, vill ni se bättre bilder så tryck på denna länk.

Jag vet inte varför jag gillar filmen så mycket. Kanske för att Robert De Niro spelar en hårdbarkad pirat som innerst inne är en riktigt mjukis som gärna klär sig i kvinnokläder. Kanske för att Claire Danes är så vacker att man får ont i magen. Kanske för att det handlar lite om kärlek och förlorad kärlek och nyvunnen kärlek och… Kärlek.

Om ni inte har något bättre för er, se trailern under och se på filmen.

Jag har skrivit om en annan film också, kolla här.

2 reaktioner på ”Stardust

  1. Tack för tipset! Nu när hösten är här så blir det mer film 🙂 Kollade nyss på Barnepikerna, herregud vilken film.. man skrattar och gråter vartannat.

    Självklart kan jag skriva en miniresguide om Mexico. 🙂 Har själv aldrig varit där så det ska bli spännande att dra dit!

Vad tycker du?

