Svenska mammor i Oslo

William sv

Jag har haft turen att träffa andra mammor med barn i samma ålder som min dotter, genom de där sociala medierna som jag älskar så mycket. Vi träffades på Facebook, och de flesta har träffats nästan en gång i veckan sedan vi startade i mars någon gång. Idag var andra gången jag var med. Det har varit förhinder varje gång, Sverigeresa, sjukdom, andra besök – you name it. Men idag var det alltså dags.
Vi bestämde träff på St Hanshaugen och satt i många timmar på varsitt picknicktäcke och bara pratade, gullade med varandras bebisar och försökte att inte klaga över hettan. Jag knäppte några bilder, och här är två av pojkarna i gänget. Det skiljer typ två månader mellan dem, men de är lika charmiga bägge två.

Juni slocknade av utmattning på vägen hem, det var roligt att leka med polarna.

Det var riktigt roligt att fotografera barn som inte är ens egna också. Kanske jag skulle fortsätta med det.

Wille

En reaktion på ”Svenska mammor i Oslo

Vad tycker du?

