Den dagliga promenaden

Emil hälsarHäromdagen tog jag med mig min son på min dagliga promenad. Han lyste upp det gråa vädret med en gång, och jag hade äntligen något att fotografera. Tyvärr bara med en hand då jag använder andra handen att skjuta barnvagnen framför mig. Men då vädret var helt perfekt för fotografering (mulet) så gjorde det inget att jag inte var helt stabil och stilla när jag knäppte kort för kort.

Emil klättrarEmil klättrade på stora stenar och råkade springa ner för en backe så fort att han ramlade på knäna, men eftersom han nu är fem år så biter han ihop och bara slår lite på det onda, och skuttar sedan vidare.

PromenadSå här ser den trista gråa vägen med alla bilar och hus ut, som jag berättade om i förra inlägget. Visst blir det lite finare med en lila fläck mitt i gatan?

KattSå träffade vi på en katt denna gång också, men den här katten var ännu snabbare än den förra. Om jag inte minns fel så är detta en sköldpaddsfärgad katt, och de har jag hört är ganska sällsynta. Vad säger alla kattexperter?

Emil skuttarSå sprang vi genom skogen som vi alltid gör, och så var vi hemma!

Tack för att ni ville vara med på denna promenaden också. Jag känner mig lite mindre ensam när jag tänker på att det är fler som ser samma utsikt som mig.

4 reaktioner på ”Den dagliga promenaden

  1. Nä inte sällsynta alls men därimot, vilket är ganska intressant, så kan bara katter av honkön ha dessa färger tillsammans.. svart röd och vit.🙂

Vad tycker du?

