En fotopromenad i Oslo

Juni sover

Häromdagen bestämde jag mig för att ta med kameran när jag gick promenad med pärlan, för det regnade inte, som det hade gjort många andra dagar. Jag tänkte att jag skulle gå till hästhagen och ta några bilder som jag sedan skulle skicka till en gammal kollega som ska använda bilderna till en hemsida, men när jag kom fram såg hästhagen ut så här.

Hästbajs
Tom hage Jag gick vidare och hoppades på att jag skulle se något roligt jag kunde fotografera, som en katt eller något. Jag gick förbi ett dagis, och ville så gärna fota de färgglada barnen, men det kan man ju inte göra. Så jag fortsatte gå min runda och kom fram till att det är inte mycket som kan fotograferas där jag går. Det är en lång rak gata med massa bilar och hus runtomkring, och även om det är fina och roliga hus så kände jag att jag heller inte ville stå och fotografera som värsta stalkern.

BuskarJag hittade några buskar i olika gröna färger som jag tyckte var fina.

Mina ögon letade frenetiskt efter något att fotografera, det kliade liksom i fotofingret. Så fick jag syn på den här:

ChorizoVisst står det chorizo i grafitti?

GrindSå gick jag förbi en vacker grind, och då hade det gått 22 minuter så då vaknade pärlan.

Juni vaknat

Jag träffade turligt nog på den där katten som jag ville träffa, men fick bara några sekunders gos då det kom en bil, och då for katten iväg så fort att jag inte hann fotografera den.

Katt

Innan vi svängde av för att gå hem gick vi förbi en arg dörr, en blödande sten och en soptunna som hette SKOG, eller kanske SKO6.

Arg dörr
Blödande sten
Soptunna

Det är faktiskt ganska roligt att jag har en blogg där jag har en bild på hästbajs. Det måste ju vara mer intressant än att den nya hertiginnan av Gotland har fått ett namn!

2 reaktioner på ”En fotopromenad i Oslo

Vad tycker du?

