Bebisbubblan sprack

Juni spanarJa, ni fattar väl att det är svårt att slita sig från en sån här donna? Idag var första dagen sedan hon kom till världen för snart åtta veckor sedan som jag tog upp kameran och faktiskt tog mer än en bild. Jag har inte orkat/haft tid/haft lust/kunnat fotografera, och därmed inte blogga heller då jag suttit fast i bebisbubblan. Men idag kände jag faktiskt att jag kunde lägga ner henne i fem minuter för att snabbt ta några bilder. Jag trugade och bad, tjoade och gullade för att få ett leende, men hon är lika snål som sin bror med leenden. De kommer som oftast rätt efter att hon vaknat eller ätit, och så är det tillbaka till minen ovan igen. Ibland undrar jag om jag faktiskt ser ut som en idiot hela tiden, för det är så hon verkar se på mig. En matvagn som bara ser ut som ett pucko.

Jag har så mycket jag vill blogga om nu, och det mesta innefattar föräldraskapet och hur det är att bli mor för andra gången. Vi får se om jag väljer att blogga om det, eller icke. Vi får också se om jag snart tar mig i kragen och bloggar igen. Tack för att du läser!

En reaktion på ”Bebisbubblan sprack

Vad tycker du?

