Apotekpakken från Vitus Apotek 2013

Apotekpakken Vitus ApotekJag hämtade ut ett paket från Vitus Apotek häromdagen med några små gratisprover som kan vara bra att ha när man snart ska få barn. Så jag tänkte ta och kika lite vad som fanns i. Detta hittade jag:

Torra engångstvättlappar från Vidi Barn – vi använde sådana tillsammans med vatten och olja för att tvätta barnrumpa: BÄST!
Zinksalva från Dr Greve – rekommenderat av Astma- och Allergiförbundet
Body Cream från Decubal – med kylande effekt
Flux munskölj för sensitivt tandkött – mitt tandkött är väldigt känsligt nu
Salva från Bepanthen – förebygger torr hud och små söta röda barnrumpor
Soothing repairing balm från La Roche-Posay
A-kräm från A-PRO – med A-vitamin som hjälper huden att förnya sig fortare
Soothing skin balm från Eucerin – utan vatten
Shampoo från Nisim – motverkar håravfall (något de flesta kvinnor upplever efter förlossning)
Hot Drink med smak av ingefära, citron och timjan med c-vitamin från Nycomed
Hot Drink med smak av svartvinbär, mentol och timjan med c-vitamin från Nycomed
Body Cream från Estelle & Thild – ekologisk!!!
Napp från MAM – för de första sex månaderna
Trosinlägg från TENA

Och två stycken sångkort, ”Björnen sover” och ”Baka baka kaka” på norska.

Snål som jag är så ska jag använda upp alla små engångssalvor innan jag köper en större version. Jag tror vi använde en helt vanlig zinksalva till första sonen, och han var sällan röd i rumpan. Det kan också ha att göra med att han alltid ville ligga naken på golvet och sprattla.

Tack för lite gratis prylar! Jag säger aldrig nej till gratis.
Vill du också beställa så gå in på Apotekpakken och fyll i lite uppgifter för att kunna hämta ut ett paket på närmaste Vitus Apotek.

4 reaktioner på ”Apotekpakken från Vitus Apotek 2013

    • Ja helt ok, men väldigt många produkter med salvor. Hade gärna bytt ut vissa produkter med något helt annat, men det är ju inte jag som bestämmer.🙂

  1. Jag tänkte plocka ihop ett paket till dig jag med, från våra barnprodukter. Blir blandad kompott, men Använder ni inte våtservetter alls?

    • Å så snällt av dig. Jo, vi använder våtservetter, men vi gör inte det de första månaderna för då är det mycket enklare med vatten och olja. Vi tar gärna emot våtservetter.🙂 Tack sötnos.

Vad tycker du?

