Blogga om sina barn

Emil med bubblorFör att göra en lång historia kort, så skulle jag snabbt inom min gamla blogg som jag tidigare hade parallellt med denna blogg, där jag bloggade om min sons framsteg. Bloggen var öppen, men jag gjorde den privat för att bara vänner och familj skulle kunna ta del av den, för jag tyckte det blev alldeles för personligt.
Anledningen till att jag skulle in på bloggen var för att leta upp om jag hade några inlägg om hirs, då min väninna Susanna har börjat mata sin son med just hirsgröt. Vi gav vår son hirsgröt, och jag måste erkänna att jag då kände mig som en ganska bra mamma (inte att någon annan är dåligare, men det fick mitt självförtroende som mor att växa). För att jag skulle kunna tipsa vidare så hoppades jag att jag hade något inlägg om just hirsgröt, men icke sa nicke. Det som däremot hände var att både jag och sambo läste igenom många inlägg och skrattade med tårar i ögonen till vad vår son faktiskt gjorde när han var liten.

Jag slutade blogga om Emil när jag fick mitt missfall, jag vet inte varför men kanske jag inte orkade med tanken på att fortsätta som vanligt just då.

Men nu när jag läst igenom så många gamla inlägg så blir jag grymt sugen på att fortsätta blogga om min son och hans framgångar i livet. Visst, han är ingen bebis längre och tar enorma framsteg längre, men han har fortfarande sina moments och jag skulle önska att jag kunde behålla dem allihopa.

Så min fråga är, ska jag fortsätta blogga om min son fast han snart fyller fem? Vad tycker du?

För den som vill se på bloggen så finns den på den här adressen i en begränsad period.

5 reaktioner på ”Blogga om sina barn

  1. Bad tycker din son? Även om han inte kan se hela helheten med vad bloggning är, så kanske han menar någonting?

    Jag har personligen ingenting imot att någon bloggar om sina barn. Inte som en princip. Det handlar som alltid att hitta det som är av allmänt intresse, även pm utgångspunkten är personlig och om ens barn. Det tror jag det finns. Kör på! Men fråga sonen först!🙂

  2. OMG så fint bilde!!! Om man skal blogge barn eller ikke er en eviglang diskusjon. Personlig legger jeg ut bilder av mini (som du vet), men jeg har strenge grenser for hvilke typer bilder jeg syns det er greit å legge ut. Ofte spør jeg Tarzan om ”lov” også – for han er strengere enn meg på dette med bilder på internett. Jeg vil gjerne se bilder og høre mer om Emil hvis du vil dele🙂

  3. Vilken svår fråga!! Du måste känna efter själv. Du vet ju vad jag har gjort. Jag startade ju som barnmode / utstyrs-blogg då i 2007.
    I småbarns åren skrev jag stolt om alla framsteg & så fick bloggen massa läsare & då kände jag hur jag censurerade mer. Idag är det egentligen väldigt lite personligt om henne, men jo jag bloggar bilder av henne.

    En dag kommer hela hennes kategori tankas ner i bokform & XML fil & så raderas, men än så länge tycker hon själv det är kul att ”vi bloggar” & den dagen hon inte tycker det är kul så försvinner hon från nätet😉

    Följ ditt hjärta

Vad tycker du?

