Mitt måste i graviditeten

Chaite När jag var på besök hos min väninna i Stockholm så bjöd hon mig på Chai-te. Det skulle hon aldrig ha gjort, för nu bäljar jag minst en stor kopp te varje kväll, och måste då sitta med upprullade byxben och svalka mig vid balkongdörren. Jag är ganska varm nu i slutet av graviditeten, och när det är 12 grader varmt ute så blir jag lite svettigare än vanligt. Att då halsa en kopp varmt te gör inte saken bättre.

Historien bakom dessa två bilder är ganska rolig. Jag har i flera dagar tänkt att jag ska fotografera mitt favorit-te, för det är/var många bloggerskor som gjorde det, och jag vill ju inte vara sämre. Jag är väldig dålig på vardagsbilder med stilleben och ville utmana mig själv. Så jag monterade upp en blomma, te-kartongen och en kopp rykande färskt te. Redan vid denna tidspunkt var jag svettig, och satt med dörren vidöppen för att inte smälta. Jag var även tvungen att hämta stativet till kameran, för ljuset är så dåligt idag att jag inte kunde hålla i kameran utan att få skakiga bilder. När kameran var uppmonterad så rann det svett längs mina tinningar trots att balkongdörren fortfarande stod på vid gavel.
Inget chai-te utan mjölk. Jag letade frenetiskt efter min mjölkkanna i form av en ko som kräks mjölk, men kunde inte hitta den någonstans. Fick ta ett glas och tänkte att det skulle bli riktigt coola bilder om jag kunde hälla mjölken i teet samtidigt som jag tog kort. Nah.
När bilderna var tagna, och överförda i datorn satt jag med te-koppen i handen och frustade som en svettig tjur. Jag funderade till och med på att hälla ut teet i vasken, men vad tror ni att jag gjorde?

NU är jag varm!
Chaite med mjölk

4 reaktioner på ”Mitt måste i graviditeten

  1. Så fin sista bilden är! Bra knipsat! Jag drack mkt chai förrut men slutade med det.. tror det var att jag tyckte det var för sött? Är ingen temänniska heller egentligen utan det är starkt kaffe som gäller❤

    sv; Du får testa att käka cupcakes och dricka chai, kanske kan vara gott tillsammans? Du får testa att slänga ihop några cupcakes. Det är inte så svårt som man kan tro, bara man får lite lugn och ro ute i köket utan man och barn och har de rätta sakerna så går det galant🙂

  2. Jag tycker du lyckades alldeles utmärkt med de här bilderna, jättefina =)
    SV: Ja, det är ju superpraktiskt med förvaring under sängen. Kanske är det också opraktiskt rent ergonomiskt med en lägre säng..? Tyvärr har vi dragluckan till vedspisen mot sängen (så väldigt dumt!) och därför vill jag inte ha sängen alltför hög/för nära luckan eftersom man ska dit och tända upp ibland. Fast gör man själv kan man ju måttanpassa förstås =)

Vad tycker du?

