Att göra på en söndag

EmilsenI söndags tog vi en stor ryggsäck fullt med mat, fiskespö och vatten för att bege oss ut en liten bit utanför Oslo. Vi hade stämt träff med farmor och farfar, för att grilla i skogen. Men då det är älgjaktsäsong så kan det vara riskabelt att vara ute i skogen, så vi åkte till Nesset i stället. En liten strand som inte ligger långt från Nesodden, och där man kan bada (på somrarna) och fiska massa fisk.

Laga matVi grillade korv, och farfar hade med sig sin bärbara stekpanna som både kan ställas och hängas över elden. Farfar är en sån världsvan campare, så då får man lov att göra lyxmiddag över öppen eld.

Farfar fotograferarVi åt med god aptit allihopa, och försökte fiska lite. Ett par som stod längre bort drog upp torsk efter torsk, men vi fick bara bottennapp. Jag ägnade mig åt att äta kladdkaka som jag och sonen gjort tidigare under dagen, medan jag fotograferade lite. Farfar som också tycker om att fotografera sprang också runt och tog massa bilder på sitt barnbarn.

Släcka eldenEfter fyra timmar var det dags att dra sig hemåt. Den gravida kvinnan var kissnödig, och vi var alla ganska trötta efter så mycket frisk luft.

VassLjuset den dagen var helt underbart, och i stället för att fotografera så stod jag ganska länge och bara söp in atmosfären och det glittrande vattnet runt omkring oss.

NyponDet var ett litet tips från mig, om vad man kan göra på en söndag. Butikerna är stängda på söndagar här i Norge, så det finns inte mycket att åka in till stan för.

Vad brukar ni göra på söndagar?

2 reaktioner på ”Att göra på en söndag

  1. Åh, låter som en mysig utflykt! Både jag och mannen längtar till Melwin blir större så vi också kan hitta på sånt! Samtidigt så vill ju jag att han alltid ska vara liten😉

    svar; Ärligt talat är ju pizzan på Olivia godast hittills och slår min men att kunna göra en god pizza hemma är ju inte så tokigt heller😉

  2. Men så härligt och vilka fantastiska bilder! Jag måste verkligen fota mera.

    Ni gör ju också massa saker. Dessutom är du gravid och då är de helt okej att inte orka. Jag orkar egentligen inte heller men gör ändå. Ont och ångest har jag ju oavsett om jag gör roliga saker eller har ångest. Kram

Vad tycker du?

