Stockholm kommer till Oslo

IKEAljusstakar

Häromdagen var jag på IKEA i Karlstad. Vi skulle egentligen bara hämta upp vår son där, som hade spenderat några lediga dagar tillsammans med mormor, för att resa tillbaka till Norge. Vi planerade att äta lunch på IKEA, och kunde lika gärna ta oss en runda när vi ändå var där. Det slutade med att vi fick med oss ganska mycket, bland annat två stora leksakslådor till sonen som vi tittat på tidigare. Det blir ju lite billigare när vi norrmän handlar i Sverige.

Dessa ljusstakar som kommer från Stockholmsserien såg jag i den nya katalogen för någon vecka sedan, och mitt hjärta bankade lite extra just där och då. Mitt hjärta bankade också ganska hårt när jag fick se den gröna soffan (alla som tittat i IKEA katalogen vet vilken jag pratar om), men hur i all sin dar ska den få plats hemma hos oss? Jag har alltid velat ha ett grönt sovrum, men där går gränsen.

Så det var så det gick till när jag bestämde mig för att köpa ett par ljusstakar för 200 kr och inte ångrade en sekund. Nog skäms jag när jag säger att man kan köpa en liten bit lycka.

4 reaktioner på ”Stockholm kommer till Oslo

Vad tycker du?

