Sommarfest i augusti

Blommor

Blommor
Min kollega frågade mig om jag ville vara med på den årliga sommarfesten ett antal gånger, och jag svarade nej varje gång, för att så flika in ”men jag kan ju fotografera”. Det var något som föll i smaken för oss bägge och så blev det. Jag anmälde mig till sommarfesten, lånade en kamera av min kollega (så jag kunde ha två) och lockade håret tio minuter innan det var dags att inmundiga massa gott vitt kallt vin. Men inte för mig. Är man gravid så är man. *DAMMIT*

Drickat

Jag spenderade nästan hela mingeltimmen med att fotografera mina vackra kollegor med både 50mm och 70-300mm. Lycklig gick jag omkring och valde ut mina offer, drack lite alkoholfritt och småskrockade för mig själv.
När jag strävsamt lade ifrån mig kamerorna för att göra det som vi gravida kvinnor kan göra bäst (kissa), försvann hela ekipaget till tältet där vi skulle äta. När jag kom ut var det folktomt och jag funderade på var i helvete alla hade försvunnit. Turligt nog var de inte långt borta.

Skor

Vi tog för oss av buffén, skålade friskt (man kan fan bli vattenförgiftad när man sitter med kollegor och dricker som om det inte finns någon morgondag) och jag smög runt och tog alldeles för mörka bilder med hopp om att RAW skulle rädda mig. Det gjorde det inte.

Ego

Klockan efter maten, desserten och ”tackförmaten”-talet tog jag min kollega under armen och åkte hem. Och jag lovar att jag såg ut som på bilden ovan hela kvällen.

2 reaktioner på ”Sommarfest i augusti

Vad tycker du?

