Den där semestern

cykel
Jag tog semester från allt! Jobbet, bloggen, telefonen och kameran. Åt mat, blev fet, badade, fiskade och kramades med vänner och familj. Det var en bra semester.

Kanske jag ska raska på innan vintern kommer, så jag hinner fotografera lite.

Men eftersom jag har så dåligt minne så ska jag uppdatera denna blogg med vad jag gjort denna sommar. Tre veckor ledigt startade med en vecka ensam tillsammans med sonen då sambon jobbade. Vi hann leka hela familjen när han kom hem varje dag, så det gick verkligen ingen nöd på oss.
De första dagarna använde vi på att sova länge på morgnarna – en dag vaknade jag sömndrucket halv tio och ruskade liv i sonen som antagligen hade sovit ännu längre om han fick.
Vi var ute och blåste såpbubblor, lekte med vatten och åkte sparkcykel tills pappa kom hem. Han ville hellre lära sonen att cykla, så jag bjuder på tre bilder från den dagen allt släppte. Sonen cyklade vingligt fram och tillbaka på grusplanen, klarade av att svänga och bromsa och råköra.

skrattande cyklist

Ända tills han snubblade då han skulle av cykeln. Då sprutade både grusiga tårar som snor, och det var dags att gå hem. Men trägen vinner, och sonen cyklade hem på asfalt med ett vakande öga.

gråt

En annan dag ska jag visa det fantastiska hotellrum vi bodde på i Stockholm, min gravidmage som än så länge ser ganska tjock ut, ett besök till Gröna Lund och fiske! Håll i hatten, så spännande!

Vad tycker du?

