Den där syskonkärleken

Systrar

De flesta som har läst min blogg en stund vet att jag har två systrar som jag avgudar. Jag får fotografera dem när vi ses (vilket är alldeles för sällan eftersom vi bor i olika länder) och kramas lite med dem så mycket jag kan. Jag såg att sist jag fotograferat dem så var det 2011. Det är ju helt förfärligt!

Men det var inte det jag skulle blogga om. Jag ville egentligen bara tala om vad jag har för slags relation till mina systrar och höra om vad för slags relation ni har till era syskon/föräldrar/kusiner eller andra släktingar. Blod är tjockare än vatten, det är iallafall sant i min familj. Jag är väldigt intresserad av att släktforska och genetik är något jag skulle vilja fördjupa mig i.

Min äldsta syster är nio år yngre än mig och min yngsta är 13 år yngre. Det betyder att jag egentligen är i en helt annan fas i livet än mina systrar. De går på gymnasiet och högskolan, jag har fast jobb och barn. De är på väg in i vuxenlivet, jag har kommit in i startfasen, fast jag kanske borde varit lite längre fram i livet.
Jag flyttade hemifrån lagom tills de började bli egna individer med egna tankar, meningar och drömmar. Det är ofta jag tänker att jag skulle varit närmare deras ålder, så att vi kunde ha hängt ihop lite mer, både som barn och som ungdom. De är två fantastiskt viljestarka människor, och att vara så insiktsfulla och smarta har jag aldrig sett maken till. Jag hoppas bara att jag har bidragit på något sätt till att de är dem de är idag. Fan så stolt jag skulle varit då.

Jag hoppas min son och min bebis i magen växer upp och blir som dem. Då har jag i alla fall gjort något rätt i livet.

Vad har ni för slags relation till [infoga valfri släkting]?

En reaktion på ”Den där syskonkärleken

  1. Härligt med syskonkärlek❤
    Min bror är min bästa vän.. Vi umgås som vänner och kan prata om allt.. Nu när vår pappa har varit jättesjuk och nu bor på äldreboende där han inte vet vart han är, så är det skönt att ha brorsan att prata med och bolla med..

    Njut av syskonen när du kan =)

    Kram Mia

Vad tycker du?

