Imagine Dragons i Oslo

005

012

Tisdagen den 16 april 2013 var jag på konsert på Rockefeller. Jag hade köpt biljett nästan ett halvt år i förväg, och nu skulle äntligen dagen komma. Jag skulle få se Imagine Dragons!

Tyvärr hade jag feber, och dessutom fick man inte ta med sig kameran, så jag bjuder på några Instagrambilder. Jag vet att det är ofantligt tråkigt att se på Instagrambilder, men jag har hellre med några små bilder, än inga alls.

Förbandet till Imagine Dragons var Kid Astray. Jag hade hört dem förut, men registrerade inte att det var dem förrän jag hörde sista låten. Bilden ovan föreställer förbandet. De rockade, och jag ska definitivt lyssna mer på dem.

Imagine Dragons

Så kom de! De sjöng sig rakt in i mitt hjärta. Jag stod bara och sjöng med i alla låtar, hoppade och dansade till deras fängslande sånger. Det var svårt att få någon bild överhuvudtaget på bandmedlemmarna, eftersom alla hade sina 22 tums mobiltelefoner med sig som de drog upp så fort jag skulle fota.

005

Men de sjöng, de trummade och de hoppade lika mycket de också. Jag var väldigt glad att jag inte stannade hemma på grund av lite fjuttig 38 graders feber.

002

Det kunde vara lika knäpptyst som dånande musik tillsammans med våra och sångarens röster.

T-shirt

När jag kom hem tog jag på mig min T-shirt för att se om den passade. Det gjorde den. Sen svimmade jag i sängen, så lycklig.

Jag har några videor, men de är så dåliga, för i de flesta tillfällen så blev jag slagen i huvudet eller ansiktet av de som stod bakom mig, för att de var så ivriga och ville hänga med i dansen. Så alla videor har ett abrupt slut.

3 reaktioner på ”Imagine Dragons i Oslo

  1. Jag har försökt kontakta dig ang modellfotografering men inte fått ngt svar. Kolla gärna din mail eller facebook i övrigt, är du snäll:) Kram!

Vad tycker du?

