Resa ensam i Stockholm

stockholmshus

Jag har planerat (eller preliminärbokat) att resa till Stockholm någon gång i maj månad. Jag var ju där för inte så länge sedan, men då fick jag inte chansen att njuta av den vackra staden. Detta gång tänkte jag resa själv, för att få gjort det jag vill göra. Då ska inga begravningar komma mellan mig och Fotografiska.

stockholmslägenhet

Jag annonserade att jag skulle till Stockholm och behövde vänner att kramas med och ställen att titta på. KYD hade jättebra förslag som hon faktiskt tog sig tid att maila till mig (tack så hjärtligt!!!), så enligt henne så ska jag besöka:

Stadsmissionen med innegården i majsolen.
De Svarta Fåren på Stortorget.
I Källarvalvet ska man tydligen äta middag, det är både mysigt och trevligt.
Le Rouge, jag kan känna Paris mot min kind. En drink i baren är att rekommendera.

När jag har promenerat i alla gränder i Gamla Stan så kan jag ta ett glas rosé på Flyt – restaurangen på vattnet mellan Slussen och Gamla Stan ELLER så kan jag ta en tivolivåffla på Kåkbrinken på Västerlånggatan.

Tack söta Åsa! Jag lovar att prova minst två av dem.

systembolaget

Frågan är ju bara var jag ska bo. Jag är ju som jag tidigare skrivit väldigt förtjust i Birger Jarl, och har bott där de två senaste gångerna jag varit i Stockholm. Men kanske det är dags för något nytt? Är det någon som har ett bra förslag? Jag vill gärna bo så centralt som möjligt, men det kan inte vara hutlösa priser. Kom gärna med förslag på vad jag ska göra också, ju fler saker jag har att göra desto roligare blir det här bloggen. Haha!

2 reaktioner på ”Resa ensam i Stockholm

  1. Har prøvd å få med meg Tarzan på Fotografiska, men han syns det var et skikkelig dårlig forslag. Dust! Ha ha. God tur! Kanskje vi sees – jeg skal også til Stockholm i mai😉

  2. Høres koselig ut, jeg er ikke kjent i Stockholm dessverre, så jeg har ingen gode forslag å komme med.

    SV: Så godt å høre at du har hatt en fin uke! Hehe, du får spise pannekaker i neste uke da😉 God helg!

Vad tycker du?

