Sju år i april

hahahahaha

Något utav det bästa med bloggen är (förutom alla fina kommentarer och människor som lämnar sitt avtryck) att jag kan gå tillbaka i tid och se vad jag gjorde för fem år sedan om jag vill. Självklart skrev jag inte ner allt jag gjorde för sju år sedan, men små minnen kommer tillbaka som jag för länge sedan glömt bort. Och när jag är 65 år och går av med pension så ska jag googla fram min blogg och sitta där och skrocka åt allt jag skrev och vad jag gjorde.

Här kommer då en uppdatering, framtida fröken K:

I april 2006 drömde jag om att få ett fast jobb, tjäna massa pengar och köpa mig en lägenhet med en pelare i. Man kan väl säga att jag uppfyllt den drömmen, fast jag tjänar inte fett med pengar och inte har jag någon pelare heller. Men jag har en balkong som badar i sol på kvällarna.

I april 2007 bloggade jag från jobbet. Det skulle jag aldrig göra idag. Fy på mig!

I april 2008 visste jag inte om jag ville blogga mer, jag hade inte något spännande att skriva om trodde jag. I slutet på maj blev jag gravid med min finaste Emil.

I april 2009 ville jag flytta tillbaka till Örebro med min nyligen utökade familj, och det enda som hindrade oss då var att vi ägde ett radhus.

I april 2010 var jag på konfirmation, och snubben jag fotograferade lekte James Bond tillsammans med sin vän och sin far. Jag önskar att jag kunde fotografera flera söta små konfirmanter.

I april 2011 var jag på Kolmården tillsammans med min lilla familj, mamma och resten av gänget. Det var varmt och de flesta djur var trötta och bara jäste i solen.

I april 2012 bloggade jag lite om vardagen som påskkäring, jag som verkligen förespråkar att alla ska blogga om vardag.

Jag undrar vad april ska ge mig detta år?

En reaktion på ”Sju år i april

  1. Så spennende lesning det må være for deg🙂 og oss selvfølgelig, hehe! Men det er jo gull å ha når man blir ”voksen”, det er jo ikke så vanlig å skrive vanlig dagbok lenger..
    Jeg tenkte jeg ”nettopp” hadde begynt å blogge, men når jeg tenkte meg om la jeg ut min første bloggpost (riktignok på den gamle adressen min) dagen før jeg gjorde standup for første gang, og det er jo faktisk 5 år siden i september, hehe.

    Syns bildene er det beste med bloggen din🙂 Men også de artige tekstene!

Vad tycker du?

