Jävligt smart och djup titel

TEXT

Jag slutar aldrig att förvånas när jag klickar in på en blogg, och möts av enorma besöksräknare och hundratals läsare på bloglovin, när de flesta inlägg liknar varandra. Många skriver inlägg om att de inte hinner blogga, och att de kommer med nya inlägg senare. Det ser mer ut som ett sms till en väninna än ett noga skrivet blogginlägg.

Detta är sista gången jag ska klaga på sådana saker. Jag förstår bara inte. Jag har inte massa uppdateringar, fotografier som stämmer överens med texten och ibland står det bara skit i mina blogginlägg. Men jag kan inte för mitt liv förstå att hundratals människor tycker det är roligt att veta vad man åt till frukost, vilka läxor man gjorde och hur långt man sprang. Det är det Instagram är till för.

Men jag är väl för gammal för sånt.
Jag ska i alla fall börja skriva mer om fotografering, och visa bilder på saker jag fotograferat. Nu när ljuset äntligen har anammat vardagen så blir det kanske lite lättare.

Vad är det som gör att du återkommer till din favoritblogg?
(Jag blir väldigt glad för kommentarer.
)

En reaktion på ”Jävligt smart och djup titel

Vad tycker du?

