Hundsläde i Ål

Fröken K kör släde

HundarnaHär kommer äntligen inlägget om hundslädeturen i Ål. Det var en häftig upplevelse som jag rekommenderar alla till att prova. Det är inget som är så förfriskande som att åka i en stor barnvagnsliknande släde och känna lukten av hundprutt i trettio minuter.

Voff!Hundarna var så ivriga att de gnydde och skällde för de ville så gärna springa fort fort!

Jag vill springa

Redo

Bilden ovan föreställer hundarna som är redo för tur nummer två. De första slädarna var borta i ca en halvtimme, och efter att hundarna fick lite mat och rulla sig i snön så var de redo för en andra tur.

Släden

Två av mina kollegor åkte bakom min släde, och de förgyllde vår tur genom att kasta snöbollar på oss hela tiden. Det var också dem som var vittne till vår lilla vurpa, som jag ska berätta om.

Föraren

Detta är den unge herre som jag åkte med. Jag väljer att publicera bilden, då han är så tilltufsad med kläder och solglasögon att ingen någonsin skulle känna igen honom!

De närmar sig

Släden bakom oss var hack i häl, och vi var hack i häl dem framför oss. Vi stannade många gånger och manade sen hundarna att börja springa. Det var riktigt roligt. Om ni tittar noga så ser ni att den ena av mina kollegor har jag fotograferat förut.

Flås flås

Här hann de ifatt oss, och jag fick äran att smaka lite på hundandedräkt.

Sväng!

Den här bilden är tagen bara några sekunder innan hela ekipaget med släden välte. Snön var så djup (som ni kan se) att hela jag och kameran fastnade djupt nere i snön. När jag lyckats trassla mig ur, så började hundarna självklart att springa igen, och den lilla tösabiten till förare jag hade var ju alldeles för lätt för att kunna stoppa hundarna själva. Det krävde min tyngd.

Redo

När allt var på plats igen, så var det min tur att köra släden.

Fröken K kör släde

Wii, det var roligt!

Norrmannen

Det är inte så svårt att gissa var han kommer ifrån.

Tack för turen!

Efter den fina turen var det dags att åka hem till Oslo igen. Tack för turen, starka små hundar.

Jag ville lägga upp en video från turen, men vi får se om det går.

2 reaktioner på ”Hundsläde i Ål

Vad tycker du?

