2 reaktioner på ”Den där syskonkärleken

  1. Så fint med syskonkärlek! Jag har alltid önskat mig en syster eller två, inte för att det är något fel på min lillebror men du fattar😉

    sv; Ja, det är klart att du ska få göra det! Jag har bara inte vågat bjuda hem dig för jag vill ju inte att du ska bli dålig pga av allergin :S

  2. En fin bild på dina fina systrar! Ibland blir det ofrivilliga bloggpauser men det viktiga är att man kommer tillbaka…

    Ang. raw eller jpg så gör du naturligtvis det du tycker bäst om. Jpg är en redan redigerad fil så visst är bilderna fina. En raw-fil är bara massor av information och vanligtvis mycket gråare i färgerna osv. Detta beror på att raw-filen ska du ”framkalla” medan en jpg-fil redan är så gott som klar. En raw-fil innehåller så mycket mera information vilket gör att råkar du missa och få en bild för mörk eller för ljus kan du oftast fixa till det tack vare all data som finns i rawfilen. Det kan du inte göra i samma utsträckning med en jpg-fil.
    Min rekommendation är att alltid köra på raw för där har du mest val! Brukar du redigera dina bilder så skulle jag säga absolut raw! Jag använder uteslutande raw och kommer aldrig gå tillbaka så länge jag har raw att välja mellan. Därmed inte sagt att jpg är något fel. Men det är någon annan (kameran) som redigerar bilderna i grunden och jag vill vara den som gör allt! :O)

Vad tycker du?

