Att fotografera en tremånaders bäbis

bebishand

bebisfot

Jag har aldrig fotograferat en tremånaders bäbis förut. Inte ens min son, för när han var tre månader så ägde jag inte en kamera. Jag tror han hann passera fyra månader innan jag började trycka upp kameran i ansiktet på honom.

Den här lilla tassen tillhör Oskar. En helt sanslöst fin liten pojke som kom till världen för tre månader sedan. Jag fotograferade hans mor en vecka innan förlossningen, och fick nu äran att se det ljuvliga resultatet och även fotografera den lille gossen.
Även om Oskar var förkyld för andra gången i hans lilla liv, så var har väldigt medgörlig, och log sött åt kameran medan jag klickade iväg femhundra bilder på bara en timme.
Vackra Oslotigern var också där, och förevigade mig på bild medan jag charmades av lille knodden.

bebishand

Jag skulle så gärna vilja visa lite bilder på sötnosen, men jag måste förhöra mig med hans mor först. Om ni har tur så kanske jag kan få lov att visa de vackra ögonen och det charmerande leendet till er också.

bebismage

Tills dess så får ni nöja er med en hand, en fot och en gullig mage.

4 reaktioner på ”Att fotografera en tremånaders bäbis

  1. Vad fina de är!!! Jag blir nästan rörd🙂 Du är ju urduktig! Tror mamman går med på att visa lite mer, ska kolla.
    Tack för mysig dag igår, precis vad jag behövde!

    Kramar

    • Hihi, tusen tack ska du ha. Nu blir jag ju superduperglad. Det är några riktigt vackra bilder på det lille livet som jag gärna skulle vilja visa, men självklart respekterar jag ju hennes val.
      Ja, det var fint att få komma ut ur lägenheten, även om jag kanske borde stannat hemma eftersom jag sprang runt på fel sidan Akerselva. Haha. Kram.

Vad tycker du?

