Barnas Holmenkolldag 2013

Skidor

I söndags var det Barnas Holmenkolldag. För dem som inte vet vad Barnas Holmenkolldag så är det en hel dag som är dedikerat till alla barn som tycker om att åka längdskidor. Det är tävlingar med banor i olika längd för barn i alla åldrar, roliga små tält med rutschkanor, gratis bullar och varm choklad och massa mer.

Stå på ski

Det var första gången min son var med i Holmenkollen, han fick ju längdskidor först på sin fyraårsdag, och har åkt flitigt varje helg sedan dess. Ändå var det lite smått vingligt och det gick inte så fort, men mitt mammahjärta smälte när jag såg hur roligt han tyckte att det var.

Glad unge

Jag själv kände mig som en riktig alien bland alla hurtiga norrmän. De är ju kända för att ha skidor på fötterna, men vi har inte riktigt anammat det i Sverige. Jag stod på slalom när jag var liten och tyckte det var riktigt roligt, men det är ju inte alls samma sak som längdskidor. Många fyraåringar skulle nog köra om mig lätt.

Skli

Sonen fick till och med prova på att köra buss. Han hade nog inte blivit en bra busschaufför för när solen bländade honom så kastade han sig in i skuggan.

Bländad busschaufför

Hur som helst så var det en riktigt fin dag vi hade tillsammans, även om det blåste alldeles för kallt och det var kö till alla aktiviteter. Nästa år ska sonen får åka den 400 m långa banan.

2 reaktioner på ”Barnas Holmenkolldag 2013

  1. Härliga, härliga bilder! Har aldrig varit på barnas Holmenkollendag – måste nog ta mig dit nästa år! Tack söta för idag, det var jättemysigt. Förlåt för min dåliga form, vi får ses snart igen! Då ska jag inte dricka en liter vin kvällen innan😉

    Kram

Vad tycker du?

