Goodiebag från Sebamed

Goodiebag fra Sebamed

Jag vann ju en goodiebag från Sebamed under en fototävling som Tamponsforfree hade anordnat under eventkvällen. De gillade tydligen kombinationen mellan Sebamed, Tamponsforfree och By Malene Birger som jag hade lyckats samla i en och samma Instagrambild.

I goodiebagen låg det massor med fina saker som jag kan vårda min hud med. Fotkrämer för trötta och spruckna fötter, hand- och nagelkrämer och fuktgörande kräm för ansiktet med e-vitamin. Min hud slukar allt av fukt och jag hoppas att detta är den produkt jag letat efter. Jag fick till och med et schampo som hela familjen kan använda.
Sebamed har kommit med en ny produkt, shower gel med granatäpple. Det luktar fantastiskt gott och jag kan inte vänta med att tvåla in mig med både den och duscholjan som också låg i påsen. Det kanske är fel ord att välja, att jag ska tvåla in mig, eftersom Sebamed inte har produkter med tvål. Jag läste på deras hemsida att daglig hudvård kan ”störa” den beskyddande syrekappan när man använder vanlig tvål eller andra produkter som inte har ett pH-värde som är lik hudens naturliga värde på 5,5. Tvål ligger på ungefär 9-11 i pH-värde och det är ju inte alls det värdet huden har. Läs mer på deras hemsida om ni är intresserade, jag visste faktiskt inte om det med pH-värde förrän nu. Kanske man ska akta sig för tvål?

Tusen tack för en fin goodiebag, Sebamed. Jag kommer använda varenda droppe!

2 reaktioner på ”Goodiebag från Sebamed

Vad tycker du?

