Tampons for free event i Oslo

Tamponsforfree Malene Birger

By Malene Birger

Igår fick jag äran att vara med på ett event anordnat av Tampons For Free, som skickar ut gratis tamponger till Sverige och Norge. Jag fick vara med på eventet i Oslo som höll till i Hegdehaugsveien i den flotta butiken By Malene Birger, där det utlovades föredrag, underhållning, exklusiva rabatter och goodiebags! Jag har aldrig varit på ett event förut, så det var med stora ögon och fniss i magen jag gick dit tillsammans med Sanna och skålade i cava (mosell för Sanna, gravida kvinnor ska bestämt inte dricka alkohol).

Godteri Malene Birger

Det första jag såg när jag kom in i butiken var färg! Färg överallt! Jag älskar färg, och fick en riktig vitaminkick av att gå runt och se på alla vackra kläder. Det var verkligen fantastiskt vackra kläder i alla färger och former, och jag önskar verkligen att jag hade några tusen som jag kunde bränna där inne.

Sebamed Malene Birger

Sebamed var en av samarbetspartnerna och hade en liten display där de delade ut småprover till alla som var där och informerade om nya produkter. Jag blev väldigt glad över att få ett prov på fotkräm för spruckna fötter och även en kräm med mentol som man kan smörja in både fötter och ben med. Det ska jag nog prova ikväll.

Godis Malene Birger

Nidar hade sponsrat med choklad (ni vet, Smash chokladen som alla älskar) och godis som låg på fina våningsfat från Kremmerhuset. Vi fick även en förtjusande ljushållare från Kremmerhuset i goodiebagen som jag ska visa i ett annat inlägg.

Bubbel Malene Birger

Vi drack Cava och tittade oss runt i butiken. Det fanns en bok om hela Malene Birgers liv som jag gärna hade läst, men det passar sig inte att smyga in i ett provrum och läsa bok när man ska mingla.

Vitt Malene Birger

Bara se!

Blå Malene Birger

Den här blåa cardigan tafsade jag på ganska länge, och hittade den även i gult och trodde att jag skulle bli tvungen att pantsätta lägenheten för att komma tillbaka och kasta mig i klädhögar.

The Crew Malene Birger

Så var det då dags för damerna från Tampons For Free, butiksägaren från By Malene Birger och frontfiguren för Sebamed som pratade lite om hur fint de tyckte att det var att vi hade kommit för att fira tillsammans med dem.

Foredrag Malene Birger

Fräcka Kristin från bloggen StyleConnection höll ett inspirerande tal om hur det är att vara bloggerska i Norge och hur man måste slåss för sig för att komma någonstans i livet. Vilken tjej! Vilket engagemang. Hon var så cool att jag inte vågade gå fram till henne och berätta hur cool hon var – så cool var hon.

Shackles Malene Birger

Så var det dags för underhållning. Shackles. Två assnygga brudar med fantastiska sångröster framförde tre sånger och jag kunde inte börja dansa för då hade jag tagit helt av och inte kunnat sluta dansa. De ska vara med i den norska versionen av Melodifestivalen (Melodi Grand Prix) och jag tror faktiskt att jag ska titta. De hade sådan utstrålning och de var fantastiska på att sjunga!

Shackles girl Malene Birger

Del av Shackles Malene Birger

Sko Malene Birger

Kolla in skorna! Skyhöga!

Lysestake Malene Birger

Så fick vi mer att dricka och det var dags att hämta goodiebagsen. Jag klämde lite mer på kläderna och tog massa bilder och lade ut på Instagram. Och vann en tävling! Med denna bild:

Sebamed loves tamponsforfree

Jag blev jätteförvånad, och visste inte var jag skulle göra av mig. Som tack för den fina bilder så fick jag en stor goodiebag fullt med produkter från Sebamed. Ännu mer! Min hud viskade (tack, tack, tack) till mig och jag fick gratulationskramar.

Hjerte Malene Birger

Tamponsforfree Malene Birger

Tack så hjärtligt Tampons For Free, Sebamed, By Marlene Birger och alla andra som var med och gjorde min kväll helt fantastiskt. Jag har inte haft så roligt på länge!

8 reaktioner på ”Tampons for free event i Oslo

  1. Åh, jeg gikk tidlig så jeg fikk ikke med meg at du vant – gratulerer så mye!!🙂 Bildene dine er jo nydelige!

    SV: Tusen takk!🙂 Så hyggelig, neste gang må du bare komme bort å hilse på, det er bare hyggelig🙂 Jeg hadde det veldig hyggelig! Håper du også hadde en fin stund, så hilser vi skikkelig neste gang😉 Ha en fin lørdagskveld videre!

  2. Å vad roligt! Och så bra att du vann, grattis!🙂 Vet du, nu tycker jag det är på hög tid att vi ses snart, jag fb-ar dig (så heter det nog inte på coolt inne-språk, men du förstår säkert vad jag menar)!

    Kramar

Vad tycker du?

