Blogga om Oslo eller nåt då?

eiffeltornet

Idag när jag satt vid middagsbordet med min sambo och son så kom jag plötsligt på att jag inte hade något att blogga om. Jag fick myror i benen och kunde knappt hänga med i samtalen som föregick mellan min son och min sambo. Pratade dem om dagisfröknarna? Eller var det vattenpölarna? Jag hängde inte med, för allt jag kunde tänka på var att jag inte hade något att blogga om. Imorgon skal jag dessutom ut med några av mina kollegor på Maschmanns Matmarked och äta, så då kommer jag absolut inte hinna blogga.

Anledningen till mitt märkliga uppförande är för att jag har tänkt att jag ska blogga en gång om dagen. Om jag ska komma någonstans med mitt bloggande så måste jag uppdatera minst en gång om dagen, annars tappar man läsare eller så är det för glest mellan inläggen att ingen orkar kika in för att se om något hänt.

Det som frustrerar mig ännu mer är att jag verkligen inte har något att blogga om. Jag reser inte utomlands så jag kan tipsa om coola barer att gå på, jag shoppar inte märkeskläder och visar fram dagens outfit, jag har inte ens några fototips i denna fotoblogg. Panik!

Men nu kommer våren snart, och jag ska ta med mig kameran i helgerna när vi är utanför dörren så att jag åtminstone har några bilder att visa upp. Jag ber er förbarma er över mig, och ha överseende med att jag faktiskt inte vågar ha med mig kameran på jobbet för att fotografera de läckra rätterna som vi ska pula i oss imorgon. Ni får helt enkelt se allt på Instagram!

En liten cliffhanger: På fredag skal jag på event tillsammans med min nya bekantskap, en söt svenska som visade mig Tjuvholmen igår. Där har ni något att se fram emot!

4 reaktioner på ”Blogga om Oslo eller nåt då?

  1. Meeh, så söt du är!🙂 Tack för igår, supertrevligt!

    sv; Åh, gott med blåbär till smulpajen! Och äkta Marsan sås, lyllo! Släng upp lite bilder på pajen sen vettja!🙂
    Tänk att ändå en smulpaj som är så enkelt kan vara så gott. Kanske inte fullt så nyttigt men va fan…🙂

  2. Har tenkt på de samme tingene selv. Jeg burde blogge hver eneste dag for å holde på leserne, og så gjør jeg det noen dager og så har jeg ikke tid:/

    Men man trenger ikke ha ”noe” å blogge om, så lenge man har noe så skrive😉 Dette innlegget her var jo herlig fjasete, og det er jo kjempegøy!

  3. Hejsan, vilken fin blogg du har!

    Förlåt om jag stör, men jag undrar bara ifall du har något intresse av ett Modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Tanken är att hjälpa mindre bloggare eller små hemsidor att synas mer utan att behöva betala pengar för tex adwords eller bloggcast. Om man gör ett bra inlägg i modeforumet så får man automatiskt mer läsare och ett plus är att i vårt modeforumt är vi alla vänner och hittar på roliga saker tillsammans. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg och inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta / Tack och kram från ModeMikael

Vad tycker du?

