Kärleken får vänta, pengar är viktigare

fröken K och sambo

Ibland är det svårt. Ibland är det mindre svårt. Ibland är det ganska enkelt. Ibland går det jävligt bra.

Idag är det svårt. Just idag. Sambo har jobbat extremt mycket med sitt nystartade företag, och denna lördag är således inget undantag. För att slippa tänka på att jag hellre skulle haft honom hemma, lekandes med sonen eller ståendes framför spisen och laga mat, så tvättar jag allt som kommer i min väg. Om jag orkar (och för att stilla mitt dåliga samvete) så ska jag dra med sonen ut och åka skridskor i minusgraderna. Då kanske sambo är en timme närmare hemma så jag snart kan ligga i hans famn igen, och så att sonen kan bygga med lego med sin saknade pappa igen.

Vad gör ni för att ljusa upp en mörk dag?

5 reaktioner på ”Kärleken får vänta, pengar är viktigare

  1. Uff, nei ikke noe kjekt å være mye alene. Men avogtil er det sånn.. kommer til å ha det sånn selv fremover siden mannen har fått mer ansvar på jobben og må jobbe mye overtid og helger:/ Man må tenke at i det store og det hele blir det bedre for oss🙂

  2. Tråkigt att han måste jobba så mkt men man måste lägga ner enormt mycket tid för att lyckas med eget företag och jobba upp sig. Du får tänka på hur bra det blir sen när han har kommit i fas😉

    sv; Ja, det ska bli kul och ses! Har dock inte så stora förväntningar för eventet men det kommer nog bli übertrevligt!

  3. Jag ÄLSKAR den här bilden, Kosa! Så mycket kärlek. Och hörru, vi ses på tok för sällan. Och hörs! Hade ingen aning om att T dragit igång företaget, bara att det var på g… Känns uselt, vi måste bli bättre på det här. Kontakt! Saknar dig och er, hoppas hoppas hoppas vi ses snart! Kramar

Vad tycker du?

