Nätkärlek

Nätkärlek

Jag kastade mig på vågen (som jag hoppas aldrig slutar rulla) och skickade iväg ett mail till min favoritbloggerska, fröken Niotillfem. Var med och sprid kärlek istället för hat! Så här lät mitt mail:

Hej Sandra!

Jag såg precis på Uppdrag Granskning (som så många andra) och blev så förfärad över vilka imbeciller det finns här i världen. Starka och fina Lady Dahmer fick mig att hänga på en trend, lite nätkärlek: http://ladydahmer.alltforforaldrar.se/2013/february/hej-har-ar-ett-forslag.html
Jag ville bara skriva att av alla hundratals bloggar jag läser så är din den blogg jag ser fram till allra mest när jag går in på Bloglovin för att se vad som hänt i bloggvärlden.
Du skriver med värme, charm och intelligens, du fotograferar som en gudinna och du gör saker som genuint intresserar folk. Jag vill bara tacka för att du vill dela med dig av allt du gör, och att du kommer stortrivas i Paris. Du är värd allt du önskar, för du gör min (och andras) vardag så mycket finare.
Jag önskar dig allt gott!

Stora varma kramar från fröken K

4 reaktioner på ”Nätkärlek

  1. Åhhh hade du också!! Jag diggade verkligen detta initiativ, så BRA att vända det negativa till något positivt!!

    Vet inte om du fick mitt svar? osäker på om mail funktionen fungerar på bloggen. Oavsett här kommer det:

    ”Vi bor på Frogner strax nord om Lillestrøm, men har köpt nytt i Halden & flyttar dit i början av maj.
    Men vi har ett smultronställe i Halden så vi bor där stort sätt hela somrarna & älskar den lilla hålan.

    Priserna på bostad är crazy billigt mot i oslo regionen kan jag säga. Vi betalar 2,7 miljoner för en lägenhet på 140 kvadrat & en 80 kvadrats källare i ett total renoverat hus från sekelskiftet med magisk utsikt, 2 min gång in i centrumkärnan osv. Vi har köpt på det kanske dyraste stället i Halden, då kan du tänka.

    Folket är som på Østlandet tycker jag, men det är lite lugnare tempo liksom. Du har stort sett allt du behöver i Halden, MEN du bor ju rett på gränsen till Bohuslän så för mig är det ju närheten till Sverige med alltifrån mat & shopping till väst kusten som drar. Från Halden centrum är det ju fex bara 10 min med bil till Nordby & på 20-25 min är du mitt i Strömstad :))) en sommar idyll jag är beroende av. Skolor & dagis är med säkerhet lika bra om inte bättre i Halden, allt är liksom intimare.

    Jag tycker Halden med fästning, hamn, lilla skärgårdsbyn med massa gamla små hus & gränder till stora herrskapshus är fantastiskt. Jag älskar att åka ner til båthamnen & sitta på ett av uteställena & känna skärgårds känslan om sommaren.

    Mäklaren sa att det har börjat flytta ganska många ”Oslo” folk dit, just för att du får massa boende för pengarna & kan leva lite billigare med Sverige som granne, samt att det går så snabbt att köra till Oslo nu med både bil & tåget.

    Tycker absolut du skall komma feer oss med din familj :))) ”

    Kramar i massvis

Vad tycker du?

