Min hobby behöver hjälp

Fac ut vivas collage

Jag har nu många gånger hintat både här i bloggen och till vänner och kollegor att jag önskar att ta bilder av alla. Jag älskar att fotografera människor, och även om jag inte kan ta betalt för det så är det min allra största hobby. Även om jag heller inte är så bra på det, så får det mig att må bra.

Dessa fyra människor är några av de jag fotograferat, ibland flera gånger. Jag tycker att de är hur fantastiskt vackra och fina som helst på mina fotografier, och förstår ärligt talat inte varför inte fler anmäler sig frivilligt. Inte på grund av att det är jag som har stått bakom kameran, men för att de ser glada och harmoniska ut på bilderna. Det spelar ingen roll hur man ser ut, eller hur dålig man tycker att man blir på bild, låt mig i alla fall försöka.

Min hobby kan inte utföras utan hjälp. Det är tråkigt att jag behöver förlita mig på andra för att kunna göra det som jag tycker är roligast.

Beauty is in the eye of the beholder.

13 reaktioner på ”Min hobby behöver hjälp

    • Hej. Jag svarar här eftersom jag inte visste var jag skulle svara på din sida.
      Jag har inte tagit några produktfoton än, utan har bara tagit på människor. Jag är alltid öppen för nya saker, och det är därför jag inte tar betalt, eftersom jag inte har så mycket erfarenhet.

      • Ja det går ju lika bra det. Jag hittade din sida via mer-trafik och tänkte höra efter lite. Vill du utveckla och sälja bilder är det bästa att skaffa en egen hemsida eller wp-blogg där du visar upp. Kanske kan du ta bilder graits och lägga upp för att på så vis göra reklam för dig. Sen kan du ju ge bort eller sälja till företag som har på sin sida så får du bra referenser. Själv knyter jag kontakter med fotointresserade, skrivintresserade och folk med bloggar/hemsidor för att skapa samarbete kring olika projekt jag har. Har 12 sidor med olika inrikning. Just nu är jag primärt ute efter bilder till sidan skribentus.se samt laxhjalpen.com men även till extrapengar.me. Men börja ta betalt – det är mer proffisionellt. Även om du tar 100kr för ett projekt.
        Kan förklara mer vad som behvös om du är intresserad. Om du inte vill ha pengar så kan jag erbjuda länkar och blogginlägg där jag skriver varifrån bilderna kommer.

      • Jag har ju redan denna wordpress-blogg som jag lägger ut bilder på. Eller menar du att jag skulle ha en blogg med bara bilder?
        De bilder du vill ha till dina sidor, ska du betala för dem? Ska du ha en professionell fotograf?
        Förklara gärna mer, skicka ett mail.😉

      • var hittar jag mailadress? Det var bara en tanke om att du kanske kunde promota dina bilder på en wpsida som är mer inriktad mot dina bilder. Ex du gör den med statiska sidor Sen lägger du själva bloggen bredvid som du kan länka till. Jag som besökare såg denan blogg mer som en sida där du skriver dina tankar vilket är kanske kul att läsa men skapar inte försäjningsmöjligheter. Det var bara en ide´.
        kan vara tydligare på mail.

  1. sv: tror inte jag heller hade gjort så om det var min hund, men söt är den😀 kul med lite udda så det hade nog vart en hit att fotografera🙂

  2. Du vet att jag och sonen och säkert min syster också gärna ställer upp när du är i Sverige. Och gärna i närheten av Linköping. Kram vännen

  3. Jag måste säga att jag tycker du är skit duktig!! Så flera kan gott anmäla sig som modeller åt dig :))

    Vist är det väl den bästa hobbyn man kan ha!! ja rent bortsett ifrån att den är ganska kostbar😛

    Gillar din blogg skarpt

Vad tycker du?

