Har jag Alzheimers eller är jag bara väck?

Snögossen

Jag skrev ju för några dagar sedan att jag skulle göra mina inlägg lite mer personliga, för att påminna mig själv om vad jag faktiskt gjort under veckorna. Jag fantiserade om att jag skulle fotografera maten jag lagat, den fina doftkrukan med tillhörande doft från Body Shop som jag köpte häromdagen och kanske en före och efterbild på mitt ansikte i min nya BB-cream, för att se skillnaden på hur huden ser ut. Jag skulle skriva inlägg om den alltför dyra EU-kontrollen på bilen, hur jobbigt det är att vara utan telefon och kanske en liten lista på saker jag tycker är avtändande på män (snodd rakt av från min väninna).

Men så kommer vardagen, och jag hinner inte fotografera något. Det är mörkt och trist (jag kan inte fotografera i något annat än dagsljus) och jag tycker det är pinsamt att jag ska rigga kameran och fota mig själv i badrummet när son och sambo sitter och hör hur jag åmar mig framför spegeln. Jag glömmer bort vad jag gjort under dagen, minns inte de där sakerna som jag lovade mig själv att blogga om.

Jag måste köpa mig en anteckningsbok.

Och en extern blixt.

Och en självutlösare.

Vad tycker du?

