Nyårsafton i Örebro 2012

frisyren på nyår

frisyren på nyår Det blir väldigt många tillbakablickar i 2012 just nu hos mig. Anledningen till att jag skriver detta inlägg är för att jag aldrig kommer ihåg vad jag gjorde på nyårsafton, oavsett om jag drack champagne eller inte. Mitt nyårslöfte till mig själv är att jag ska uppdatera bloggen oftare och mer personligt, för jag är en glömsk person och behöver mina gamla blogginlägg för att minnas vad jag gjort under året. När jag skrev min tillbakablick för 2012 så kom jag inte på något jag gjort utöver det jag skrivit i blogginlägg (ja, nästan i alla fall), så för att jag ska komma ihåg vad jag gjorde på nyårsafton år 2012 så ska jag härmed skriva ner det här.

Vi reste med svägerskans lilla bil packade som sillar till min gamla hemstad för att lämna sonen hos min mor. Han var så glad när han kom fram till mormor att han inte brydde sig överhuvudtaget att vi åkte. Vi reste vidare till Örebro, checkade in på Elite Stora Hotellet Örebro och pustade ut efter drygt 50 mil bakom ratten. När vi hade slappat lite så gick vi till Paolo´s och åt italiensk pizza. Vi äter ofta pizza i Sverige, för jag älskar italiensk pizza och det är svårt att få tag på i Oslo (alla i Norge äter amerikansk flottig svettig-ost pizza). När vi var mätta och belåtna så promenerade vi till Videobiljarden (där vi hade vår första date) och sköt två rundor innan jag blev sur för att jag bara fick i den vita kulan hela tiden. När det sista partiet var slut var det dags att möta upp svägerskan för att se The Hobbit i 3D. Vi fick vara vittnen till tre påtända pojkspolingar som stod framför oss i kön. Den ena fick ”blodtrycksfall” och visade röven för alla medan han kämpade för att komma på fötter.
Filmen var bra, och när vi tre timmar senare kom ut ur lokalen så var vi alldeles för trötta för att göra något överhuvudtaget. I stället för att gå och lägga oss på hotellet så gick vi till Stora Örebro och tog varsin öl. Jag önskade en låt av DJ:n och fick min vilja igenom. När sången var slut så tassade vi upp på hotellrummet och sov som stockar fram till kl 9.
Sedvanlig frukost på hotellet med vacker utsikt över Örebros slott. Vi träffade på svägerskan och sprang runt på stan och inhandlade allt från glitterslipsar till skor och strumpbyxor. Så gick vi på Jensens Bøfhus och jag åt både biff och dessert. Det hör inte till vanligheten.

Efter en så stor middag var vi ju tvungna att slappa lite till på hotellrummet (ja, när man är barnledig och inte har stora planer så måste man ju passa på) innan vi gjorde oss fina i kostym och klänning inför nyårsaftonskvällen.

Vi var sex personer till bords som åt nyårssupé på Slottskällaren och fick gratisbiljetter till Ritz, som vi senare gick till. Jag kunde inte ta nyårssupéen för desserten innehöll nötter, så jag komponerade ihop min egen. Förrätt: Västerbottenostpaj med löjrom. Serveras med klassiska tillbehör. Huvudrätt: Slottskällarens klassiska pepparstek av oxfilé.
Grillad och flamberad pepparstek av oxfilé serveras med grillade grönsaker och pepparsås samt potatisgratäng. Dessert: Ett glas vin. Jag är ingen dessertmänniska.

Vi gick till O´Learys och drack lite innan vi gick till Ritz för att skåla i champagne. Det var en medelålder på 21, och många kom i jeans och t-shirt, så det var inget speciellt nyårsfirande. Efter tolvslaget stannade jag och min sambo en stund och gick sedan hem i regnet (!) och förberedde oss för en ny dag – och ett nytt år.

Förhoppningsvis minns jag detta nyåret lite mer nu när jag skrivit om det. Tack för att ni läst hela vägen hit!

nyårsflickan

En reaktion på ”Nyårsafton i Örebro 2012

  1. Vad underbart att ditt nyårslöfte är att blogga mera och personligt! Det låter tokbra tycker jag!! Det är ingen idé att jag ens skriver det men tanken finns även hos mig! ;O)

    Jag önskar dig ett fint 2013 fyllt med kreativa utmaningar!!

Vad tycker du?

