2012-listan

Karusellåkning

Kanon vid Akershus festning

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag hade två fotograferingar med två helt okända men fantastiska människor.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min vän Caroline fick en superdupergullig dotter i år.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov.

In the sky

Vilka länder besökte du?
Sverige. (Bor ju i Norge.)

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Mer energi och mer tid till min fina familj.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Inget speciellt datum, faktiskt. Så tråkigt. Men det var väldigt skönt med en Sverigesemester som spenderades mestadels i bil och tält. Jag har aldrig haft tre veckors semester förut.

Volvo

Vad var din största framgång 2012?
Det är nog jobbmässigt. Jag klarade en tenta och fick nya och fina arbetsuppgifter utan att byta arbetsplats.

Största misstaget?
Att jag fotograferade med högsta ISO på julbordet, haha. Jag har säkert gjort fler misstag, men inte som jag minns.

Bästa köpet?
Julgranen tror jag. Vår första julgran.

julgran

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få besöka mina vänner i Stockholm under semestern. Vi ses så sällan.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
The Fox med Niki & the Dove och Northern Lights med Kate Boy.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var definitivt gladare, men jag kommer vara ännu gladare i 2013. Ett år äldre, ett år klokare.

Stolar

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar självklart att jag hade fotograferat mer.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Använt energi på dåliga tankar.

Blev du kär i år?
Jag ÄR kär.

Karusellåkning

Favoritprogram på TV?
Dexter!

Bästa boken du läste i år?
De enda böcker jag läst under detta år är skolböcker, och de var inte så himla bra.

Största musikaliska upptäckten?
Niki & the Dove, helt klart!

Studs

Något du önskade dig och fick?
Godkänt på tentan.

Något du önskade dig och inte fick?
En fjällrävenväska. Önskar mig det varje år.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag firades hemma hos mina svärföräldrar med chokladtårta som jag inte kunde äta.

Kalklinbanan

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kanske en utlandsresa, eller några besök från Sverige till mig hade suttit fint.

Vad fick dig att må bra?
En ren lägenhet, en frisk son och en sambo som startade eget och blev lycklig.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Michael C. Hall som spelar Dexter såklart!

En gravid kvinna

Vem saknade du?
Alldeles för många. Mina systrar och mina vänner i Sverige. Allihopa!

De bästa nya människorna du träffade?
Min fina vän från Drammen, och de två vackra svenskorna som jag fotograferade.

Mest stolt över?
Min fantastiska son!

Högsta önskan just nu?
Att 2013 blir ett friskt och fantastiskt år, precis så som det känns just i magen. Det känns så bra!

måke

Lista från elsabillgren.

En reaktion på ”2012-listan

  1. Jeg har også ønsket meg en Fjällrävensekk i evigheter! I år (eller … i fjor, da …) slang jeg samme ønske på Milos ønskeliste, men ingen av oss fikk. Kanskje neste jul?

Vad tycker du?

