SHM i Oslo 22.12.2012

tre systrar

Jag var på Swedish House Mafia igår på Telenor Arena med mina systrar. Det var en upplevelse för oss alla tre. Min yngsta syster har aldrig varit på konsert, min äldsta lillasyster är en gammal räv, men går för det mesta på hårdrockskonserter. Jag däremot, var på konsert för drygt två år sedan, och före den konserten med Hurts så var det ganska många år sedan sist. Jag gick mest på festivaler och såg på Limp Bizkit, Chemical Brothers, Starsailor och Rammstein. Att jag crowdsurfade på Danko Jones när de spelade i Örebro berättar jag mer än gärna om.

Men denna konsert gjorde mig både besviken och nöjd. Eftersom min ena lillasyster inte fyllt 18 ännu så fick vi sittplatser. Det var ju inget problem, det var ju bara att stå upp och dansa ändå.
Men det var så många ungdomar som var så fruktansvärt fulla, arrangörerna hade inte ordnat med ingången, så vi fick stå i över en timme i kylan och bara vänta på att de skulle ställa upp kravallstaket. Där stod det fulla småbarn och rökte, spydde och skrek, medan vi hoppade på stället för att inte förfrysa tårna.

Att komma in till sittplatsen (när vi äntligen kommit in) var inget problem, och vi hade fantastiska platser. Vi satt till vänster om grabbarna SHM och hade rockande norrmän framför oss. Visst, de fes en hel del, och jag tror att någon spydde också, men det fick vi bara tåla. Att det var folk som rökte och snärtade iväg fimparna på folk nedanför gjorde mig väldigt nervös, men det var bara små små barn bakom oss (som filmade med systemkameror heeeeela kvällen) så det värsta som hade hänt oss var väl att de skulle svimma på oss. (Vafan är grejen med att filma eller fota hela konserten, när hinner de njuta? Och de som satt ned och skrev sms hela kvällen, som inte ens brydde sig om att titta på ljusshowen eller ens digga med i musiken… vafan!?)

Hemfärden var illa. Det var kallt. Små damer i kort kjol och sommarpumps grät när de pratade med poliserna, och själva fick vi vänta i 1,5 timme på att vår skjuts skulle komma – trafikkaos!

MEN! Det var det värt! Jag fick spendera många timmar tillsammans med mina saknade systrar och jag tror att de också var nöjda med kvällen. Swedish House Mafia gjorde i alla fall precis det vi betalade för. Ljusshow, hög dansbar musik och en god stämning.

Se video från kvällen här. Vi fick sjunga till Don´t you worry child.

2 reaktioner på ”SHM i Oslo 22.12.2012

  1. Tråkigt med arrangemanget som var så dåligt – och man blir ju ledsen när man ser så många fulla unga i alldeles för korta kjolar… Men ser ut som en bra konsert! Kul!

    Ha en riktigt fin jul!!

    Kramar

Vad tycker du?

