Lucia firas också i Norge

tärna

Jag tror att de flesta nickar i samförstånd när jag säger att anledningen till att det inte bloggas så mycket är på grund av den lilla stressen som kommer lagom runt jul. Jag får besök från familjen. Vi ska gå på SHM, äta lite mat (inte julmat) och fira jul före julafton. Därför måste alla julklappar vara färdiga, maten måste vara inhandlad och hemmet ska vara städat och julpyntat innan fredag. Bloggen och fotografering blir då inte så prioriterad, men det verkar vara tvärtom hos många andra. Jag ser fler inlägg än någonsin hos mina favoritbloggare, så många att jag inte hinner läsa eller kommentera.

Här är en bild på min son som tärna under luciatåget för några dagar sedan. Han var så fin att jag stod i en halvtimme med gråten i halsen och fick svälja ner det med en pepparkaka.

Hur hinner ni med jobb, julförberedelser och bloggning? Jag tar gärna emot tips.

4 reaktioner på ”Lucia firas också i Norge

  1. Skjønner godt at du måtte svelge gråten med en pepperkake🙂 Om jeg var lettrørt før, er jeg blitt en vandrende kleenex etter at jeg ble mamma, ha ha.

  2. Vad roligt att hitta en ny blogg, ja för mig då =) och med ett fotointresse som även jag har..
    Ta det lugnt och gör det som måstes, bloggen återkommer man till när man har tiden och lusten =)

    Kram Mia

  3. Här förbereder vi inte så mycket. Lite tomtar och lite julkalendrar. Firar gör vi hos mamma och julklapparna är k stort sett klara. Är inte så mycket för jul och firar för sonens skull. Söt liten tärna ni har. Kram

Vad tycker du?

