Besökare på bloggen

Puss på dig

Den 14 juli 2012 hade jag 731 sidvisningar. Det kanske inte säger er något, men är den allra högsta trafikerade dagen någonsin på min wordpressblogg. Jag minns att jag hade ännu fler besökare en dag, men då var det på min blogspotblogg och den statistiken finns inte kvar.

Vad var det då som gjorde att min besöksräknare nästan exploderade? (Jag är fullt medveten om att det inte är ett högt besökstal för er kanske, men för mig var det högt.)
Jag fick 207 besök från Mer Trafik, den sidan som gör att du får fler besök ju fler andra anmälda bloggar du läser. För mig är den inte så bra alls, för majoriteten av alla som klickar in sig här klickar ut så fort de har fått ett poäng. Det bidrar inte till att besökarna blir fler, det enda som händer är att jag kliar mig i huvudet och undrar varför det är så satans tråkigt att komma in på min blogg.
Så fick jag 46 besök från Kakkakaffe som är en blogg som jag har på bloglovin. Jag älskar hennes fotografier och gillar även att läsa om hur hon klarar vardagen med glatt humör varje dag.
Några besök är från Facebook, några från Twitter och några från ganska stora bloggar som jag har kommenterat på.

Men varför klickade så många in sig på min blogg just den här dagen? Av 302 besök har de klickat runt 731 gånger, och det mest klickade inlägget var på denna söta lilla flicka. Folk var också väldigt intresserade av detta kärlekspar, som jag fotograferat några gånger.

För att ytterligare lägga till några tal i detta blogginlägg, så ska jag tala om för er hur många kommentarer jag fick på denna aktiva dag.

Noll.

Ni måste ju tala om för mig vad jag gör för rätt och fel! Uppmuntra mig, hacka ner på mig, visa att ni är här. Jag ser ju att ni är här…

3 reaktioner på ”Besökare på bloggen

  1. Besök är bra och roligt att få, men att dem inte skivar nån kommentar är ganska vanligt i dag. Själv får jag mycket av min trafik från Twitter och Instagram, samt en del från Google. Och det är nästan ingen som lägger igen en kommentar.Jag tänkte att dem som skriver en kommentar ska få något tillbaks så jag tog bort ”nofollow” på kommentarer, men inte det. Om du ser på dem blogger med mycket kommentarer så är det ofta de samma som har kommenterat på värja post.

Vad tycker du?

