Att gå ur sin bekväma sfär

fröken på julbord

Nu vet jag vad jag i alla fall inte ska syssla med inom fotografering. Jag ska inte fotografera fester inomhus.

Bilden ovan föreställer mig på julbordet, när jag sprungit runt och fotograferat för glatta livet med min kollegas fina kamera. Jag blev alldeles kåt på att ISO kunde höjas till 12 000 och försökte ta bilder utan blixt för att inte irritera mina fina kollegor när de minglade och smuttade på Proseccon. Jag fotograferade och fotograferade och stack upp kameran i näsan på många, och när musiken hade gjort mig påmind om att jag inte dansat ännu så kastade jag kameran ifrån mig och blev ett med dansgolvet i stället.

Bilden är tagen av en kollega, och efter att han poserat vant framför kameran tyckte han att det var min tur. Ni ser ju hur bekväm jag är på andra sidan. Hrm.

Men ja. Hög ISO. Oerfaren brud som fotograferar precis allt. Det kan ju inte gå bra. Jag håller tummarna att de inte lynchar mig på jobbet imorgon för att bilderna ser ut som jag ätit gamla cornflakes och sköljt ner med Coca Cola för att så hostat och spottat lite löst på allt jag fotograferat.

En reaktion på ”Att gå ur sin bekväma sfär

  1. Ha ha, så illa är det då inte! Men håller i och för sig med om konklusionen – inomhusfester blir inte nåt bra på bild helt enkelt! Fast jag tycker du är fin; med tandkött och snudd på grisögon t o m🙂

Vad tycker du?

