Musiktips för oss som gillar the Knife

Jag hörde denna sång på radion i fredags för första gången och exakt 35 sekunder in i sången var jag fast. Bilen lyfte från den hala vägen och jag var högt uppe i norrskenet samtidigt som jag skruvade upp ljudet så högt att människor som jag passerade såg efter mig. Jag tänkte på the Knife som jag lyssnade på i min ungdoms glada dagar, jag tänkte på Niki & the Dove, vars skiva jag har spelat totalt sönder.

Jag fick äntligen en liten stund att sitta framför datorn efter allt studerande och passade på att söka efter sången. Den fanns inte i Spotify och efter en stund vad jag helt desperat, då jag sökte på allt som hade med northern lights att göra. Youtube var min sista chansning och min sista tanke, men jag var tvungen att prova. Och tänk! Där låg den som nummer två, och när jag fick höra att det var den sången som jag tänkt på under hela fredagen så hoppade jag ur min varma filt för att röra kroppen i takt med musiken.

Jag förstår inte människor som inte dansar när de hör bra musik – jag KAN INTE STÅ STILLA! Kroppen lyder mig inte, den rör sig automatiskt och bryr sig inte om att jag står och väntar på tåget in till jobbet, eller om jag går in i en butik med massa människor i.

Vad tycker ni om sången?

Vad tycker du?

