Dagen före en fotografering

Imorgon ska jag göra något som jag inte gjort sedan september 2010. Jag ska träffa en vilt främmande människa och fotografera henne. Det förstås, om vädret tillåter. Om det regnar så tror jag att varken jag eller modellen har lust att bege sig ut framför Oslo Barcode och bli frusna och våta. Min kamera kan bli förstörd och hennes vackra hår kan bli alldeles för rufsigt. Håll tummarna för att vädret är totalt regnfritt, och håll både tummar och tår för att jag ska lyckas ta många fantastiska bilder när årstiden inte är speciellt hjälpsam. Bilden ovan togs idag under hemska fotoförhållanden och jag tror jag har raderat hälften av alla bilder för att de var suddiga. Jag var tvungen att använda högsta iso på kameran (1600) och inte ens då kunde kameran ta skarpa bilder.
Förhoppningsvis står morgondagens modell lite mer stilla än vad min son gjorde, men jag fotograferar hellre virvelvindar till människor än virvelvindar till moln.

När jag kommer hem från den förhoppningsvis helt underbara fotograferingen så ska jag fotografera min son så att vi kan skicka ut julkort till vänner och familj detta år också. Jag har slut på idéer, för han kan ju inte sitta naken, gullig och tjock som han gjort på de andra julkorten.

Nu måste jag får lördagskvällen att gå fort så att det kan bli söndag någon gång. Tänk, det har jag nog aldrig sagt förut.

En reaktion på ”Dagen före en fotografering

  1. Jag hoppas det går bra att fota för dig. tycker också det är svårt att fota nu när ljuset inte är optimalt. Blir så mycket brusigare bilder och mycket suddigare. Känns som det är jag som tappat, gör fel och glömt hur man fotar så det är skönt att läsa att någon annan har samma problem just nu och vet att det beror på årstiden 🙂

Vad tycker du?

