Fredagskväll i röda skor

När jag kom hem från jobbet så ålade jag mig ur pennkjolen och hoppade i mjukisbyxorna för att så vinka av sambo och lägga sonen strax efter. Ni ser ju vad jag fördriver tiden med just nu. Jag försöker gå in mina nyinskaffade skor, så att jag kan dansa hela natten på julbordet utan att behöva ta dem av mig.

Även om ni kanske inte ser mig sitta ihopsjunken i soffan och mula chips framför ”gullrekka”, så är jag i alla fall ett steg närmare den utmaningen som jag lade ut för en liten stund sedan. Jag står framför kameran med mjukisbyxor. Bilden ovan blev den tråkigaste bilden, och jag vet inte varför jag valde just denna bilden att visa fram. De flesta lemmar är avskurna, jag själv är suddig och man ser verkligen hur efterlängtat mitt frisörbesök nästa vecka är. Men det är fokus på skorna och det är ju det som är meningen. Det är också en ögonblicksbild som inte är framprovocerad på något sätt. Jag satte mig ned framför kameran och bara lät den fotografera mina skor.
Vad för slags bild hade ni hellre sett? Får ni någon som helst inblick i vad jag gjorde där och då?

Nu måste skorna av och tårna ska få lite luft. Jag börjar få samma färg på fötterna som på skorna. Vill man vara fin får man lida pin.

Hoppas ni har en fin fredag.

2 reaktioner på ”Fredagskväll i röda skor

  1. Vilka snygga skor. Och jag tycker bilden är jätte härlig. Tack för din ångest svar. Tog inte alls illa upp. Jag tyckte väldigt mycket om det. Kram

  2. Där är ju skorna, fina! Fast om det blir för illa går det bra att svänga loss i strumplästen 🙂 Så roligt det var idag, och så skoj att få träffa dig! Du är en härlig person och en duktig fotograf 🙂
    Kram från mig

Vad tycker du?

