Inte lika fräck som Lady Dahmer

De flesta som följer med i bloggvärlden har väl hört talas om Lady Dahmers bildinlägg där hon publicerat en bild på sin mensbinda. Det skapade ”kaos”, massa diskussion och antagligen förlorade hon några läsare och fick lite nya. Vad jag förstod så var hennes tanke bakom det hela att skapa en debatt, eller bara helt enkelt att provocera lite. Hon väljer själv vad hon skriver om i sin blogg och det respekterar folk. Ibland…

Det första jag tänkte på när jag såg inlägget var: ”Fan så modig hon är!
Jag är inte en bloggare som är ute efter att provocera på något som helst sätt, jag vågar heller inte kalla mig feminist för att även om jag tycker att lika arbete är lika lön så kommer jag inte längre än så i mina meningar. Det kan kanske inte kallas för feminism, utan för jämställdhet då. Jag jamsar hellre med och publicerar bilder på katter, syrrorna eller kanske en halvuppäten tallrik med mat. Precis det som Lady Dahmer är så trött på.

Att lägga ut en bild på sin binda för att visa att alla kvinnor blöder är tufft gjort. Anledningen till att jag inte gjort det är för att jag inte är privat på min blogg, jag har dessutom vänner/bekanta/familj/kollegor som kanske läser bloggen och jag bör tänka mig för innan jag publicerar varje inlägg.

Jag kommer aldrig lägga ut en bild på något som kommit ur min kropp – förutom min son – men han är förhoppningsvis inte motbjudande enligt er. Jag kommer inte provocera eller framkalla en debatt, om det inte är något jag verkligen brinner för (som den utmaningen som tyvärr bara en duktig bloggerska faktiskt antog). Men heja Lady Dahmer för att hon töjer gränserna. Det är ett litet ”in your face” till alla pryda som besvärades av inlägget.

Peace out!

Vad tycker du?

