En norsk fiskmås

Vardagen gör sig påmind med mörkret som infinner sig ganska snabbt efter arbetsdagens slut. Jag har absolut inte möjlighet att fotografera när sonen lagt sig, för då är det kolsvart, utan kvällen vigs till städning och diverse kommentarer mellan mig och min sambo där vi uttrycker hur trötta vi är.

Men eftersom ingen tycker om att läsa om gnäll och vardag ska jag berätta hur jag tog den här bilden på måsen. Jag klampade längst ut på Operahuset i Oslo, efter att ha sett på den stora klumpen till hus, och började fotografera denna måsen. Han såg så otroligt sur ut, och jag började skratta högt för mig själv. Det blev den sista bilden på fototuren, förmodligen den sämsta men den roligaste att fotografera. Jag är verkligen inget stort fan av att fotografera graffiti och byggnader, men tackar inte nej till fler turer med fler fotografer. *Hint hint!*

Och nej, det blir inga bilder på Operahuset, jag kan inte be en sån stor byggnad att vrida på sig, för att jag inte får en tillräckligt bra vinkel. Hit med levande modeller tack!

3 reaktioner på ”En norsk fiskmås

  1. haha, ja han ser verkligen barsk ut den där måsten! Gällande mitt körkort så har jag absolut inte gjort något olagligt eller inte tappat bort det, jag fick lyda farbror doktorn som sa åt mig att låta bli 🙂 Men nu är det fritt fram att köra på som vanligt vilket är fantastiskt skönt! Kram på dig 🙂

Vad tycker du?

