Utmaning till alla bloggerskor

Det poseras för mycket! Jag inser ironin samtidigt som jag skriver att det poseras för mycket och lägger upp en bild på mig själv när jag poserar. Det jag menar är att det poseras framför kameran i vackra kläder, smink ända in till tänderna och med poseringar som är så inövade att de utförs i sömnen.

Jag älskar att läsa alla fina bloggar där skribenterna lägger upp bilder på sig själva i kreationer de köpt, där de passar perfekt på deras späda kroppar, och man undrar om de faktiskt inte är fotomodeller hela bunten. Så ser jag på mig själv och tänker: ”Jag borde gå ner några kilo, bli mer hälsosam och slankare så det inte ser så illa ut på bild.” Det är i och för sig inte något dåligt tankesätt, eftersom jag har allt för många trivselkilon, men vem är det egentligen som bestämmer vad som är vackert på bild? Varför ser alla så pinuppiga ut, så vackra och så photoshop-perfekta ut? Var är den gemene man? Var är de dåliga bilderna?

Jag utmanar er alla! UnderbaraClara, Elsa, Niotillfem, Bambi, Någons fru, Foki och alla andra som bloggar. Ge mig en bild på hur ni ser ut när ni sitter i soffan och mular chips framför Dexter. Det hade kunnat bli en trend, tillsammans med de vackra bilderna ni skapar av er själva. En chans att få se att ni är lika vackra utan smink, utan att posera intill husväggar.

Så lägger jag upp en också…

10 reaktioner på ”Utmaning till alla bloggerskor

  1. Hallojs! Så kul att du hittade in hos mig, för nu har jag hittat dig. Fiiiin blogg du har! Och när det gäller vardagsbilder utan pose och påsar under ögonen och hemsk morgonhud och sånt har jag nog gjort mitt 😉
    Klem

  2. Heja sunda kroppsideal! Kommer på mig själv att välja den ”bästa” bilden när jag ska ladda upp en bild på mig själv på bloggen (självklart tar jag flera bilder för att kunan välja…) de är sjukt! Jag lovar att en NORMAL bild på mig kommer under dagen, kram från Ystad

  3. […] Fröken K har gett oss bloggerskor en utmaning, jag antog utmaningen och jag hoppas att du också gör det! Såhär skrev hon på sin blogg och jag håller med om varje ord, det poseras på tok för mycket! Visa ditt rätta jag och inte någon du försöker vara och lev inte upp till de sjuka kroppsideal som finns idag, vi lever i en onormalvärld där vi ska se perfekta ut vilket ingen av oss är. Jag själv gör precis likadant som alla ni andra, tar flera bilder för att välja ut den bästa, den bästa innebär den utan mage eller dubbelhaka, där håret ligger som det ska och tänderna är vita. Idag gör jag tvärt om och smygfotar mig själv som jag verkligen ser ut en dag på jobbet framför datorn… […]

  4. Märks att du inte har varit hos mig och läst. 🙂 Inte mkt till späd kropp direkt och de poser jag gör är för att visa det jag vill visa. Min blogg är full av bilder på mig, bilder på hur jag ser ut. I somras la jag ut bild på mig själv iklädd bikini. Inte så illa pinkat av en som har BMI som ett mindre u-land har BNP 😉

  5. Hej – vilken kul idé. Nu har jag visserligen inga bilder på mig själv alls på min blogg – jag hoppas att ni kommer gilla min hjärna istället – men jag blir nästan sugen på en sån där soffbild. Ser fram emot resultatet.

Vad tycker du?

