Mer tid eller mer energi?

Ända sedan jag flyttade hemifrån så jag har förvånats över hur folk hinner med saker. Jag får hela tiden höra att de prioriterar saker, och att man måste prioritera de viktiga sakerna för att hinna med det man vill. Om jag vill ha ett rent hus, så måste jag prioritera att städa istället för att sitta framför TV:n. Det är en ganska självklar prioritering, och det är inte svårt att förstå var man ska börja för att få gjort det man vill. Men hur är det om man vill flera saker då? Jag vill ju hinna träna, umgås med min son, ha rent hus, umgås med min sambo och andra människor, blogga, fotografera, sova och ändå ha energi över. När jag ser mig runt både i den virtuella och den icke-virtuella världen så ser det ut som de flesta klarar det.

Hur faan gör ni!?!

4 reaktioner på ”Mer tid eller mer energi?

  1. Äsch…det är nog ingen som klarar det på det sätt som det känns att du menar det! Det handlar nog bara om prioriteringar och lägga annat oviktigt åt sidan…som städningen tex! ;O) Och energi utöver allt annat är bara att fejka….det tror jag väldigt många gör! Jag lyckas verkligen inte med allt som beskriver ovanför…men så prioriterar jag bort massor av det och väljer det som är viktigast och nödvändigast för mig. Mitt liv är långt ifrån perfekt och många skulle nog önska att jag gjorde andra prioriteringar…och även jag skulle önska det ibland…eller ganska ofta! Men…man får ta livet som det kommer och göra det bästa av det! Och framför allt sluta ge sig själv så dåligt samvete för att man inte klarar allt som det ser ut som alla andra gör….skit i andra, sluta racka ner på dig själv och lev livet…och framför allt….NJUT!!! :O))

    Tack för dina fina ord i min blogg…det blir ALDRIG NÅGONSIN trist att höra positiva ord om det man jobbat för att skapa…så sluta inte!!

    Kram!

  2. Svaret är mycket enkelt – SYNVILLA! Precis som Anneli skriver är det ingen som klarar allt det där samtidigt. Det du uppfattar omkring dig, är att ”Sara myser så mycket med sina barn”, ”Anna har så mycket tid för sina vänner”, ”Emma går på alla kul events”, ”Jane fotograferar så mycket”, ”Sofia har ett så snyggt hem”. Och så tolkar din hjärna ihop det som att Sara, Anna, Emma, Jane och Sofia är en och samma person och att det bara är du som inte hinner allt det där.

    KRAM!

    • Jane! Det var ett RIKTIGT bra svar! 🙂 För håller med.. en illusion.. en DEL gör förstås faktiskt ALLT sånt; både har fint hemma, har kvalitetstid med sina barn(inte så långa stunder då för det mesta), ”hinner med vänner” och har hobbies. Och en del av dom människor närmar sig utbrändhetens avgrund med stormsteg! Och man ser hur de hela tiden har något jagat i blicken… nää.. .fy för sånt! En sak i taget, och så gör man det man tycker är viktigast. För mig är att hinna VARA med barnen viktigare än att ha snyggt hemma. T.ex. 🙂 Min största hobby är att träffa och umgås med vänner, och den räcker långt, för det är glädje och fyller på inre förrådet av kraft, hopp och liv.

      • Ja, det är sant. Man blir ju glad av att göra de ”måsten” man faktiskt vill göra. Egentligen vill jag ju göra allt, för allt det jag vill gör skänker mig glädje på ett eller annat sätt. Men man måste nog prioritera, annars blir det väl att gå in i väggen. :S

Vad tycker du?

