Tid för fotografering

Jag förstår inte hur folk får tid för att fotografera. Det är en sak att det är ljust sent på kvällarna på somrarna, men på vintern finns det ju knappt något ljus när man går både till och från jobbet. Jag har inte tid under sommaren heller. Efter jobbet är det vardagen som kallar, och det är svårt att få tid till en hobby där man är beroende av andra människor för att kunna utföra. Jag fotograferar gärna katter, blommor och husväggar, men det är ju porträtt jag brinner för. Det är ju det jag vill fotografera.

Jag önskar jag hade vänner här som älskar att fula sig framför kameran, som gillar att spela apa och klä ut sig för att få några roliga bilder att kasta i soptunnan, lägga ut på Facebook eller förstora upp och sätta på väggen.

Tills dess nöjer jag mig med att redigera gamla bilder och tvinga er att se på. Mohaha!

Vad tycker du?

