En lång historia

Helgen som var bestämde jag och min sambo oss för att nu ska hyllan upp! Vi har tidigare fått upp en hylla på den stenhårda betongväggen, men då det tagit flera dagar att borra (borren får ju inte bli varm, och man ska ju inte borra sent på kvällen) så har vi verkligen dragit oss för att sätta igång. Men när vi väl börjat så fick vi faktiskt upp den tillslut. Sex hål tog fyra timmar. När vi var färdiga ordnade jag med gardiner och passade även på att flytta ut datorn i vardagsrummet, så den slipper stå i sonens rum. Inte för att han varken sover eller leker där, men ändå.

När vi flyttat datorn så hade vi inte tillgång på internet, vilket gjorde att jag satt och redigerade bilder i Photoshop istället. Och jag hittade massor med gamla bilder, som jag inte tidigare vetat hur jag ska redigera dem, och ”förnyade” dem. De närmsta dagarna kommer bli en kavalkad med gamla bilder, bara för att jag tycker det är så roligt. Dessutom har jag inte fotograferat på en stund, så jag har heller inget nytt att visa.

Bilden ovan är tagen i maj 2010, alltså lite mer än två år sedan. Min svägerska svängde sig runt i Torshovparken medan jag fotograferade hungrigt.

Vilken tur att jag inte har så många bilder på mig själv, för då skulle det bli en egotripp som inte är av denna värld. Jag tycker mer och mer om Photoshop, men lär mig självklart mer.

Vad tycker du?

