Det är som bortblåst

Jag har haft semester. Det måste vara därför jag inte fungerar som normalt. För att göra en lång historia kort så lämnade jag sonen till min mor i en vecka så att vi föräldrar skulle kunna få sova ut. Hah! Nä, vi jobbade röven av oss, och var lika trötta när vi hämtade honom efter en (för honom) extremt kul vecka.

Jag passade på att ta några bilder av min ena fotogeniska syster. Hon klädde snällt på sig det jag ville att hon skulle ha och traskade ut på fotbollsplanen för att ta emot mina instruktioner. Men fan, jag visste ju inte vad hon skulle göra!?! Av alla bilder så var det några som blev bra, men de flesta är ur fokus.

Jag kommer aldrig bli en amatörfotograf, jag vet inte hur jag ska göra med de som står framför kameran. Jag vet inte hur de ska stå, eller vad de ska göra, jag är så glad att jag får fotografera att jag vill skynda mig att trycka på knappen ifall någon säger att jag inte får lov att fotografera mer. Jag är knäpptyst och bara njuter av stunden då jag får sjunka rätt in i kameran och bara tänka på ljus och vinklar. Men jag ska nog försöka tänka på den som står framför kameran också. Det är inte säkert att de är lika apa som min syster som faktiskt kan få vilken pose som helst att se cool ut.

Håll till godo med den roligaste bilden. Jag har fler.

Vad tycker du?

