Bloggsvar

Jag läser Bambis blogg, har följt henne i säkert två år snart. Först kikade jag in på hennes sida för att vi har bott i samma stad (håla) och sedan för att jag verkligen gillar hennes inlägg. Hon har en skön mix av barn, bakelser och mat, vardag och kläder bland annat. Idag läste jag hennes inlägg om att det är höga krav på mammor och bestämde mig för att svara. Jag kom säkert lite ut av inlägget, men skrev verkligen vad jag tyckte och tänkte. När jag skickat kommentaren så läste jag snabbt igenom vad jag skrivit och drabbades av en smula panik. Det är ju så många som bloggar om fina saker, och nästan bara fina saker, Bambi inkluderat. Hur ska de tolka mitt inlägg, och varför yttrar jag mig, jag som skriver om skit?

Ni kan läsa min kommentar nedan (Bambis inlägg har jag länkat till), och tolka den som ni vill också, men kom ihåg att jag avskyr konflikter, och det sista jag vill är att skapa en hatisk diskussion. Min mening var bara att förklara vad jag tycker om bloggsamhället idag och att vi faktiskt har väldigt höga krav på oss som föräldrar, med eller utan blogg.

”Jag blev också jätteirriterad på den filmen. Trodde att det skulle vara en feel-good film och tänkte att ”kanske jag kan sluta stressa och planera och sånt nu efter att jag sett den” men jag blev bara ännu mer stressad.
Har tack och lov inte blivit utpekad på stan och blivit tillsagd vad jag ska göra med mitt barn, men en annan sak jag tänkte på när jag läste ditt inlägg var (jag trampar nog på många tår, förlåt) det här med alla mammabloggar, och andra bloggar också. Man ser ju oftast bara det bästa av allt, och får inte med sig magsjukenätterna, språng och sura ungar/män/kollegor. Jag förstår att inte alla kan skiva vardagsbloggar, och även om jag blir lite ledsen av att läsa att alla har det så himla bra hela tiden så kan jag inte sluta läsa, inte sluta jämföra mig. Är väl mitt fel, eftersom jag bara super in det fina och jämför mig med det, och inte tänker på att de som skriver bloggarna också bajsar, lagar mat som ser äcklig ut och har problem med sina svärföräldrar. Till exempel.
Tror att det kan ha lite med att göra att man som mor/far vill vara perfekt hela tiden, allt ska vara så bra och man ska lyckas med allt, hem, barn, sex och karriär. För det gör alla andra.
*avväntar hatiska kommentarer…*

En reaktion på ”Bloggsvar

  1. Kan väl inte tänka mig att du skulle få massa hatiska svar tillbaka pga det där? Och skulle det vara så ska du strunta i det. Alla har rätt till sina egna åsikter, tankar och känslor. Ingen kan säga att det du känner är fel. Var inte så hård mot dig själv vännen. Kram

Vad tycker du?

