Semester i Sverige del tre

Dag tre i Stockholm var en ”rätt ut i sängen” dag. Dag fyra reste vi oss upp och tog turen till Gröna Lund. Vi var ju där förra året och hade det riktigt roligt, så varför inte göra samma sak igen, när det fungerar. Sonen åkte barnkarusellen tillsammans med sin far och min väninnas dotter som är i samma ålder som min skitunge.

Det var roligt. Föräldrarna på åkturen såg moderata ut i sin glädje, och jag skrattade så tårarna sprutade när jag såg de uttråkade ansiktsuttryck som kontrast till de hyperaktiva och glada barnen.

Så åkte dem kaffekopparna, och sonen blev ledsen när åkturen var över och höll sig fast i handtaget. Det var dags för mat, och alla var trötta och hungriga. Vårt sällskap reste hem, och vi följde efter när vi åkt färdigt. Hemma hos värdskapet grillade vi lite och lät barnen leka i sandlådan. Så åkte vi hem och sov en sista natt på det fina hotellet, innan vi dagen efter checkade ut och reste tillbaka till min väninna.

Där badade vi i deras pool. Sonen, som inte badat i pool förut (varför har han inte det?) tyckte det var lite läbbigt och mamma och pappa fick vara med. När vi badade gick solen i moln, och vi huttrade tillbaka till huset. Då kom solen fram och stekte på oss att vi blev lite förbannande. Vi slappade och sov hemma hos dem. Meningen var att vi skulle till min hemstad för att gå på bröllop dagen efter, men efter vissa omständigheter så blev det inte av.

Sista dagen i Stockholm spenderade vi på Mulle Meck, en lekpark med massa roliga prylar att se på, och rutchkanor att åka. Min son sprang och sprang och åkte och åkte, så han var alldeles svettig efteråt. När han fick en kaka att tugga på så pulade han in den i munnen så fort han kunde, för han var både hungrig och sugen på att leka mer.

Tittut!

Så sade vi hejdå till denna dam och reste nedåt i landet. Vi visste inte var vi skulle sova, vart vi skulle någonstans, bara att vi ville nedåt i landet. Vi var inte redo att resa hem ännu.

Imorgon visar jag vart vi hamnade. Häng med!

Vad tycker du?

