Semester i Sverige del ett

Vi har ju då som sagt semestrat i Sverige i en vecka, och jag lovade ju er bilder från denna lilla utflykt. Varning för bildras! Första bilden föreställer min sambo som precis fått en blomma av vår son som han plockade under kisspausen som vi tog någonstans i Sverige.

Vi åkte och åkte. Vägen tycktes aldrig ta slut.

Så kom vi till Örebro, och körde lika fort igenom den staden som alla andra städer. Hej gamla fina Örebro!

Vi tog södra vägen till Stockholm, för den går fortare, och åkte således förbi min gamla hemby. Hej gamla kalklinbana!

Så anlände vi äntligen till oasen Stockholm och Norrmalm där vi skulle spendera fyra härliga nätter på Birger Jarl hotel.

Vi hade beställt ett Superior Double room, och var mycket nöjda med rummet och allt som följde med. Det var en liten minibar med några flaskor dricka som hotellet bjöd på. Mycket angenämt!

Jag blev ju såklart nipprig över de små schampooflaskorna.

Så gick vi ner i restaurangen och åt världens godaste middag. Sambo tog något som jag inte lade på minnet (antagligen lamm eller svin), sonen fick älgköttbullar som trillade ner i magen med ljusets hastighet och jag åt en entrecote med chilibearnaise. Mumma!

Servitörena var trevliga, priset var överkomligt och vi var nästan de enda i hela restaurangen. Glasen var fina de också.

Dagen efter så hände det massa spännande saker, häng med i min löjliga bildföljetong vettja!

2 reaktioner på ”Semester i Sverige del ett

  1. Härligt med en vecka i Sverige! Jag har följt med lite på Instagram 😉 Vi tar två nätter nere i Falkenberg, det får tyvärr räcka för den här gången, minisemester med andra ord. Vi fick en fin gåva av Vetles vänner med en resa till Paris som vi utnyttjar lite senare. 🙂

Vad tycker du?

