Bara så ni vet

Jag tycker jättemycket om kommentarer. Det är sommar nu, men i skrivande stund har jag haft över tvåhundra besök idag, och inte en enda av er har lagt ner två sekunder på att säga någonting. Hur ska jag veta vad jag gör för fel/rätt när jag lägger in bilder och skriver massa skit? Måste jag börja provocera för att någon ska reagera?

Ni är mycket välkomna att kommentera mina bilder, mina inlägg eller svara på mina kommentarer i era blogginlägg.

Hm, jag måste nog ändra riktning med denna blogg. Det är alldeles för frustrerande att lämna ut sig själv i form av inlägg och fotografier och inte få feedback – vare sig positiv eller negativ. Är jag verkligen så tråkig? Finns det inget inspirerande här överhuvudtaget? Är jag en av alla de fjortisbloggarna som skriver femhundra inlägg om att de inte orkar blogga eller hur många ostskivor de hade på smörgåsen innan de tog sig en tremilalöptur med Annika, som faktiskt en gång råkade hamna på samma pendeltåg som Zlatans kusins bästa vän?

Bara ett tips: En snygg layout på bloggen gör inte automatiskt att man får massa läsare (man måste skriva något också)! Eller gör det? Hmmmmm…

10 reaktioner på ”Bara så ni vet

  1. Kan känna likadant, men sedan får man ta sig en funderare över varför o för vem man skriver. Jag skriver mest för min egen skull för att kunna blicka tillbaka o är det sedan någon som läser är det bara ett roligt plus. Kommentarer är också guldkanten på tillvaron helt enkelt! Fällan i dagens bloggvärld är väl att alla är så mainstream o att man inte orkar kommentera hos alla när de skrivit att de har bytt om o knäppt ett kort på det… Om du förstår vad jag menar 😉

    • Jo, jag skriver ju också för mig egen skull, men lite för att jag vill att någon ska tycka om mina fotografier och vilja att jag fotograferar dem (gratis förstås, eftersom jag inte är en riktig fotograf). Det är liksom nytta och nöje på samma gång, men blir lite nedstämd när ingenting sker efter så lång tid. :S

  2. Da skal iallefall jeg være en av de besøkende som legger igjen et spor etter meg:) Takk for fin kommentar på min blogg. Jeg syns også det er veldig gøy å få kommentarer. Ikke bare for at man får tilbakemeldinger på det man legger ut, men også fordi jeg får muligheten til å besøke bloggene til de som besøker meg. Er alltid gøy å ”oppdage” nye blogger.
    Masse fine Bilder du legger ut, fin blogg og du kan trygt fortsette med det du gjør:) Du er også lagret i blogglisten min, så her kommer jeg garantert innom igjen:)

    Ps: Jeg kommer til å legge ut en giveaway der jeg gir bort en valgfri fotoveske fra Kelly Moore i morgen, så viss det kan være noe for deg;)

    Fin kveld til deg:)

    • Tusen takk for det! Man må ikke legge igjen en kommentar, men det er veldig hyggelig da. Jeg har deg på bloglovin så jeg får med meg alle inlegg du skriver. Det hadde vært veldig fint med en veske, har bursdag imorgen så hvis jeg ikke vinner så kanskje jeg kan kjøpe en i bursdagsgave til meg selv. 😉

  3. De där långfingrarna var till mig. Jag är usel på att kommentera men älskar ju allt du gör, det vet du! Fota mera, blogga mera, gör livet ännu bättre för oss alla! Drar i skämsöronen och ska försöka bättra mig…. Kramar!

  4. Fast om jag får ge dig konstruktiv kritik, så skulle jag personligen önska alla inlägg efter varandra. Trots att det inte kräver mer än ett klick för att ta sig vidare till nästa inlägg, så föredrar jag att bara scrolla rakt upp och ner.

    • Jag förstår vad du menar. Anledningen till att jag valde denna layout är för att bilderna ska komma mer i fokus och att man kan klicka på den för att se mer. Men jag är glad för all kritik och hejarop jag får! Tack!

  5. Men dina fotografier är superbra och du vore väl värd fler kommentarer. Men jag tror sommaren syns i de flesta bloggar nu – själv får jag ändå inte fler än ett par kommentar per inlägg nu trots ett par tusen besökare dagligen.

Vad tycker du?

